ДОСЯГНЕННЯ УСПІХУ

Урок 6. ДОСЯГНЕННЯ УСПІХУ

Мета: розширити уявлення учнів про умови успіху; про значення знань, освіти, працьовитості в житті людини, у досягненні успіхів; навчити учнів аналізувати, узагальнювати інформацію, використовувати набуті знання у житті; розвивати уяву, творчість, мислення, віру в свої сили; виховувати якості, необхідні для досягнення успіху: працьовитість, допитливість, уважність, організованість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Слухання розповідей учнів про відомих людей, які

прагнули мети і досягли її

– Як ви вважаєте, ці люди досягли успіху?

– Завдяки чому вони досягли успіху?

– Вам, напевно, доводилося бачити дітей, які живуть в одному будинку, одного віку, вчаться в одному класі, але в них різні характери, поведінка, досягнення у навчанні.

Усі люди чогось прагнуть. Хтось мріє стати лікарем, хтось – художником, хтось – учителем. Мрія надихає людину, дає сили для досягнення мети.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні ми спробуємо зрозуміти,

чому одні люди успішні, а інші – ні, як досягти успіху.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Читання й обговорення оповідання В. О. Сухомлинського

ЯК МИКИТА СТАВ ПРАЦЬОВИТИМ

Микита був дуже ледачим. Не хотів як слід працювати та й отримав з граматики двійку.

Дали Микиті роботу на літо. Поклав він на столі підручник та й зітхнув тяжко. Треба виконати двісті вправ. Хіба ж таку роботу зробиш!

Минув день, минув другий, минув третій. Ось і тиждень минає, а Микита щодня тільки гляне на книжку та й зітхне тяжко-тяжко.

Утомився хлопець від неробства. Сидить, дивиться у вікно. А за вікном під водостічною трубою стоїть порожнє відро. І в нього з труби капає вода – крапля за краплею.

Нічого робити Микиті, сидить біля вікна цілий день та все дивиться, як вода капає.

А ввечері вийшов, дивиться, а вже піввідра накапало. Наступного ранку було повне відро.

Здивувався Микита: виходить, із маленьких краплинок може назбиратися повне відро води!

Зітхнув тяжко та й відкрив граматику, і зошит відкрив.

– Яким був Микита?

– Чи зрозумів він свою помилку? З чого це видно?

– То які ж риси характеру є ворогами успіху? (Байдужість, лінь)

Висновок. Працьовитість – запорука успіху. Випадкових перемог не буває. Успіх приходить до тих, хто багато працює. Народна мудрість говорить: “Хочеш бути щасливим – не будь лінивим”. Бо все у світі здобувається людською працею: зводяться будинки, будуються мости, вирощується хліб і до хліба. І все це для людини, щоб вона була сита, здорова, весела і щаслива, а “без труда нема плода”.

А яка головна ваша праця?

Часто не хочеться сісти за уроки, вивчити правило, вірш. Результат – відставання у навчанні. А надолужити – важко. Тому намагайтеся працювати щодня, не відкладаючи на завтра те, що можна зробити сьогодні.

2. Робота за підручником (с. 25-28)

Учні виконують завдання рубрики “Повтори те, що знаєш”.

Потім читають текст рубрики “Я хочу дізнатися”.

Робота в групах

Учні працюють за рубрикою “Ознайомся з думкою інших людей”, відповідають на запитання.

– Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 28. (Я дізнався, що… Я прагну…)

– Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота в парах

– Доберіть синоніми до слова успіх. (Удача, перемога, досягнення)

– Доберіть антоніми. (Поразка, невдача, програш)

2. Робота в групах

– Позначте лише ті поради для учня, що допоможуть досягти успіху в навчанні.

ПОРАДИ

( ) Завжди уважно слухай учителя.

( ) Намагайся самостійно виконувати всі домашні завдання.

( ) Якомога частіше грай у комп’ютер.

( ) Відкладай на потім справи, які не хочеш робити.

( ) Читай якомога більше книжок.

( ) Намагайся бути організованим і наполегливим.

( ) Не бійся своїх мрій.

( ) Будь готовий прийняти допомогу і допомогти іншим.

( ) Не бійся помилок і вчися на них.

( ) Відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні.

– Прислухайтеся до поради В. О. Сухомлинського: “Не йди найлегшим шляхом. Обирай завжди шлях найважчий. Подолання труднощів підносить людину. Той, кому нестерпно важко і хто подолав трудність, схожий на альпініста, який досяг найвищої вершини”.

3. Гра “П’ять речень”

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Що нового ви дізналися на уроці?

– Що таке успіх?

– Якщо ви добре заспівали пісню, і вам зааплодували – це успіх?

– Якщо грали в якусь гру і перемогли – це успіх?

– Якщо ви чогось прагнули і досягли мети – це успіх?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 25-28).




ДОСЯГНЕННЯ УСПІХУ