ПОДОРОЖ ДО ІНДІЇ

Урок 31. ПОДОРОЖ ДО ІНДІЇ

Мета: розширити уявлення учнів про Індію; залучити школярів до участі у проекті; розвивати навички спільної роботи; виховувати допитливість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

– Яка найвища точка нашої планети? (Гора Еверест, або Джомолунгма – 8848 м)

– Далеко, далеко, за морями і лісами, за річками і пустелями у Гімалаях стоїть висока гора, ім’я якій Еверест, це найвища точка нашої планети.

Уявіть, що ви піднялися на цю гору – і під вами далеко-далеко,

внизу розкинулася прекрасна казкова країна Індія, що посідає друге місце у світі за кількістю населення (1,2 млрд. чоловік) та сьогодні дивує туристів своєю особливою культурою.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми здійснимо віртуальну подорож до Індії.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя

– Індія – батьківщина однієї з найпоширеніших світових релігій – буддизму, якого дотримують багато корінних жителів. Вегетаріанство (відмова від споживання м’яса і риби) також має індійські корені. З одного боку, це можна пояснити кліматичними умовами

(у спекотному кліматі м’ясо і риба швидко псуються). З іншої – споживання м’яса найсуворіше заборонене релігійними законами і древніми звичаями. Корови взагалі є священними тваринами і вільно розгулюють жвавими вулицями індійських міст.

Із-за сприятливого клімату Індія відрізняється великою різноманітністю рослинного і тваринного світу. Тут мешкають величезна кількість різних видів тварин, комах, росте безліч видів рослин. В Індії створені 83 національних парки, заповідники, тигрові заповідники, 200 зоопарків.

У минулому слон був символом влади і величі правителів країни – махараджей, а зараз він працелюбний помічник селян. Ця тварина є героєм багатьох індуїстських і буддійських притч і легенд. Найкращий комплімент для індійської дівчини – це сказати, що у неї хода, як у слона.

Індійський одяг знаменитий своєю колірною насиченістю і, якщо можна так сказати про одяг, добротою. Одяг для жінок, такий, наприклад, як сарі, підкреслює в них жіночність, а чоловічий – комфортний і зручний в умовах спекотного клімату. Індійські наряди так само різноманітні, як і вся індійська культура.

В Індії чоловіки носять тюрбани. Це довгий шматок тканини, зазвичай 5 м завдовжки, який обертають безліч разів навколо голови. Тюрбан спочатку призначався для збереження голови від спеки і сонця. Щоб упоратися із жаркими кліматичними умовами пустелі, цей довгий шматок тканини замочували у воді на ніч, а вранці зав’язували навколо голови. Безліч шарів тюрбана зберігають вологу протягом усього дня і так рятують від спеки.

Сарі – це прямокутний шматок тканини, як правило, від 5 до 9 м завдовжки, витканий з ніжної бавовни або шовку. Однотонне або з квітковими візерунками воно може бути як повсякденним, так і святковим, розшитим золотими нитками і блискітками. Безперечним є одне – традиція носіння сарі, що існує тисячі років і не зникне ніколи.

Заклинач змій – одна з прадавніх професій в Індії. Мистецтво заклинання змій зародилося в Єгипті. Популярність професії заклинача змій зросла у ХХ віці і широко використовувалася для залучення туристів до Індії.

Ще одне диво, батьківщина якого теж, тут в Індії. Ви знаєте, хто такі йоги?

Це люди, що присвятили своє життя вдосконаленню тіла і духу. Говорять, є безліч підтверджень, що досвідчений йог може не лише ходити босоніж по гарячому вугіллю або гострих цвяхах, але навіть літати.

А хто з дітей не знайомий з головним персонажем мультфільму “Мауглі”? Адже описана Р. Кіплінгом історія має реальні корені. Подібні випадки, коли дикі тварини виховували людську дитину, відбувалися в реальному житті.

2. Робота за підручником (с. 119-120)

Учні виконують завдання рубрики “Повтори те, що знаєш”.

Вправа “Мікрофон”

Учні виконують завдання рубрики “Поділися своїми думками”.

Читають текст рубрики “Я хочу дізнатися”.

Опрацьовують матеріали рубрики “Ознайомся з думкою інших людей” та виконують завдання на с. 120.

– Що із прочитаного було вам знайоме?

– Що нового ви дізналися?

– Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 120. (Я прагну…)

– Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота над загадками

– Які тварини мешкають в Індії? Відгадайте!

– Здивувалась дітвора:

“Це тварина чи гора?

Як же їсть він, як він п’є?”

А для цього хобот є! (Слон)

– Любі дітки, подивіться

На велику хижу кицю –

В плямах, смужечках строкатих

Йде саваною гуляти.

Зуби, кігті – як ножі!

Звірі, хто-куди біжіть,

Зараз буде не до ігр,

Бо полює лютий… (тигр).

– Як на гойдалках на вітках

Вони плигають у клітках.

Граються, кривляються,

Разом забавляються.

А веселі ці малята –

Пустотливі… (мавпенята).

– В джунглях кожен звір боїться

Цю велику хижу кицю –

Чорна і швидка, як вітер.

Стережись її зустріти,

Бо не знає про манери

Небезпечний звір – … (пантера).

2. Вправа “Мікрофон”

– Якби я був(ла) найкращим екскурсоводом в Індії, то…

3. Гра “П’ять речень”

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Чого ви сьогодні на уроці навчилися?

– Що нового ви дізналися?

– Що вас здивувало?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 119-120).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


ПОДОРОЖ ДО ІНДІЇ - Плани-конспекти уроків по соціології


ПОДОРОЖ ДО ІНДІЇ