Паблик рилейшнз
СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ
РЕКЛАМА І ПР
“ПР не є вільною чи безплатною рекламою. Немає нічого безплатного в галузі ПР: вони з’їдають час, а час вимагає грошей. Ці гроші реалізуються чи у вигляді зарплати персоналу, чи у вигляді гонорарів за консультації… Реклама може не використовуватися організацією, однак кожну організацію включено в ПР. Наприклад, пожежна бригада не рекламує пожежі й навіть не рекламує свої послуги, проте має зв’язки з різноманітною громадськістю. ПР охоплює геть чисто все, тоді як реклама
“Найбільш важливою відмінністю є те, що в рекламі купується місце, в рамках якого є повний контроль тексту й презентації повідомлення відповідно до певних юридичних та моральних обмежень. Час появи реклами й число повторів також перебуває під повним контролем. Ефект, однак, може виявитися короткочасним чи нульовим, якщо конкретний журнал чи газета не будуть відкриті членами цільової аудиторії” {Black,
“У рекламній справі дозволяється, купивши місце на шпальті періодичного видання, публікувати що і як завгодно, тільки б це було в рамках пристойності. У ПР ми прагнемо до впливу на громадську думку. І якщо сенс послання ми визначаємо самі, то на його використання ми вплинути ніяк не можемо” (Блек, 1990: 31).