АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)
Урок 101. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРОСТИХ ЗАДАЧ НА ПОРІВНЯННЯ. ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМОГО ВІД’ЄМНИКА. ДІЇ НАД ВЕЛИЧИНАМИ
Мета: формувати в учнів уміння розв’язувати прості задачі на порівняння; повторити правило знаходження невідомого від’ємника; навчати виконувати дії з іменованими числами, у яких необхідно здійснювати перетворення в дрібніші одиниці вимірювання; вдосконалювати обчислювальні навички; сприяти розвитку творчих здібностей; виховувати пізнавальний інтерес.
Хід
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 119-120, завдання 789; 790)
Завдання 789
– Прочитайте вирази та їх значення.
Завдання 790
– Скільки літрів пального потрібно на 1 год роботи цього двигуна?
2. Гра “Мовчанка”
3. Математичний диктант
– Від добутку чисел 9 і 6 відняти частку чисел 48 і 6.
– Від числа 91 відняти добуток чисел 4 і 7.
– Суму чисел 24 і 18 поділити на 7.
– Різницю чисел 21 і 15 помножити на 6.
4. Гра “Добери потрібний знак”
5.
6. Хвилинка каліграфії
– Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.
54; 48; 42; …; 36; …; …; 18; 12.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми повторимо вивчені таблиці множення і ділення.
IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 121-122)
Завдання 791. Робота в парах
Усне виконання завдання.
Завдання 792
Учні коментують, як виконали розв’язання.
Завдання 793
Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні складають обернену задачу з відповіддю 18.
– Продовжіть висловлювання:
– Щоб дізнатися, на скільки одиниць одне число більше або менше іншого, потрібно…
– Щоб дізнатися, у скільки разів одне число більше або менше іншого, потрібно…
Завдання 794. Письмове виконання завдання з коментуванням правил
Завдання 795
– Скільки в 1 метрі дециметрів? сантиметрів?
– Скільки в 1 дециметрі сантиметрів?
Учні “ланцюжком” розв’язують приклади. Один учень працює біля дошки, решта – у зошитах.
Завдання 796*. Колективне розв’язування задачі Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
За 3 год 1 оп., 15 ст.
За 1 год. 4 оп., ? ст.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Обчислення значень виразів
2. Творча робота над задачами
1) Доповніть задачу числами.
За [ ] пензликів заплатили [ ] грн. Скільки коштує 1 такий пензлик?
2) Складіть задачу за схемою: [ ] : [ ] = [ ] (см).
3.Офтальмологічна пауза
4. Розв’язування логічних задач
1) На алеї через кожні 4 м посаджені берези. Довжина алеї 32 м. Скільки беріз на цій алеї? (32: 4 + 1 = 9 беріз)
2) На двох тарілках порівну цукерок. З однієї тарілки переклали на іншу 2 цукерки. На скільки цукерок стало більше на другій тарілці? (На 4)
3) У другому класі вчаться 3 хлопчики: Чернов, Білов і Руденко. Одного разу Чернов сказав Білову: “Цікаво, що один з нас білявий, другий – чорнявий, третій – рудий. І при цьому ні у кого з нас колір волосся не збігається з прізвищем”. У відповідь Білов зауважив:: “Але я не рудий”. Який колір волосся в кожного з трьох хлопчиків?
Відповідь:
Білявий | Чорнявий | Рудий | |
Чернов | – | – | + |
Білов | – | + | – |
Руденко | + | – | – |
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 120, завдання 797; 798.