Урок 6
Тема. Способи упорядкування інформації. Програма “Магазин”
Мета:
1. Ознайомити учнів із способами упорядкування інформації;
2. Розвивати пам’ять, логічне мислення;
3. Виховувати цікавість до уроку інформатики
Обладнання: програма “Магазин”, словники, книги, ілюстрації тварин, алфавіт, таблиці підказки
Хід уроку
I. Організаційний момент.
– Діти, ви всі готові до уроку. А чи цікавий буде наш урок, це залежить від вас. Наскільки старанно, уважно ви будете працювати. Я вам бажаю успіхів,
ІІ. Повторення правил техніки безпеки.
– Ми з вами знаходимося у комп’ютерному класі. Як ви думаєте, чи правильно вчинили учні, прийшовши на урок інформатики у комп’ютерний клас? Наприклад :
1. Миколка, витерши дошку мокрою ганчіркою, сів працювати за комп’ютер.
– Чи порушив він правила техніки безпеки?
– Якщо так, то які?
2. Оленка не встигла на перерві з’їсти весь бутерброд і з ним прийшла до комп’ютерного класу?
– Яке правило техніки
3. Галинка, яка була дуже старанною ученицею, виконуючи на комп’ютері завдання, присунулась надто близько до екрана монітора.
– Чи порушила вона правила техніки безпеки?
ІІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу
U Розминка
1) Продовж речення
– Яблуко, груша, слива, – це… (фрукти)
– Береза, дуб, ялина – це… (дерева)
– Монітор, навушники, принтер – це… (пристрої виведення)
– Сокира, молоток, обценьки – це… (інструменти)
– Сканер, клавіатура, мишка – це… (пристрої введення)
2) Два учні біля дошки (знайти серед переліку відповідні предмети і з’єднати):
Магнітофон
Пристрої Зошит Пристрої
Введення Монітор виведення
Сканер
Машина
Клавіатура
Миша
Колонки
Навушники
Ліхтарик
Молоток
Телефон
Принтер
Мікрофон
3) Хибні та істинні висловлення:
– Зараз у нас іде урок математики.
– 5х6 буде 30.
– Ми можемо жити без Сонця.
– Після весни наступає осінь.
– На нашому уроці багато гостей.
– Корова, курка, ведмідь, коза – це свійські тварини.
– Сума чисел 3 і 5 буде 15.
(Кожну відповідь учні доводять у її істинності та хибності)
ІV. Повідомлення теми і завдань уроку (завдання у вигляді хмаринок прикріплено до дошки)
V. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь учителя.
– Працюючи з інформацією, важливо не просто зберегти її, а ще й упорядкувати таким чином, щоб її можна було легко і швидко знайти.
Наприклад: (демонстрація класного журналу) прізвища учнів у класному журналі розміщені в алфавітному порядку.
– Словники, довідники, енциклопедії містять багато корисної інформації. Для зручності користування інформація розміщається в них теж в алфавітному порядку
– Щоб знайти потрібний розділ у книжці, досить подивитися у зміст. Там зазначено номер сторінки, з якої починається цей розділ.
– Якщо ти заходиш в аеропорт, то бачиш табло, на якому висвічують номер рейсу, місто, куди відлітає літак, час вильоту. Тобто за номером рейсу можна отримати інформацію про нього.
Фізкультхвилинка
Буратіно потягнувся,
Раз нагнувся, два нагнувся,
Руки в сторони розвів –
Мабуть, ключик загубив
А щоб ключик відшукати
Треба нам навшпиньки стати
2) Робота з зошитами.
1 завдання. Записати в алфавітному порядку назви свійських тварин, зображених на малюнку (на дошці прикріплено ілюстрації тварин)
– На яку літеру розпочинаються писати наші тварини?
КОРОВА
ТЕЛЯ
КУРКА
КОЗЕНЯ
ЛОША
ПОРОСЯ
– А якщо на першу літеру розпочинається багато назв? (беремо до уваги другу)
– Скільки ніг у всіх тварин?
2 завдання. Простежити, як змінюються розміщення чотирьох фігур у перших трьох квадратах.
Продовжить закономірність, намалювавши фігури в четвертому квадраті.
(На дошці прикріплені геометричні фігури)
– Давайте поспостерігаємо за кожною фігурою, де вона розміщена.
– Де розміщене коло? І т. д.
3 завдання. Відновити стерті цифри в арифметичних прикладах.
Наш Буратіно з Мальвіною розв’язували на березі моря приклади, накотилася хвиля і змила на піску їхні старання.
Давайте спробуємо відновити
4 3 9 0 5 4 4 5 6
3 4 2 7 6 7 5 9 1
7 7 1 8 1 1 2 0 4 7
3 7 4 5 2 8 2 4
4 0 8 9 1 5 4 8
7 8 3 4 1 2 7 6
(Оцінка результатів)
Самоперевірка (внизу дошки прикріплені правильно розв’язані приклади. Після завершення роботи діти перевіряють свої результати)
4 завдання. Порівняти вирази зліва та справа, якщо однакові фігури позначають однакові числа.
Робота в групах (2 групи отримують завдання)
1 група – а, б вирази
2 група – в, г вирази
3). Робота з комп’ютером.
U Бесіда
– Діти, а як слід тримати спину, сидячи за комп’ютером. На якій відстані?
Сьогодні на уроці ви ознайомитесь з новою програмою “У магазині”. У магазині вимкнули світло, але нам допоможе ліхтарик. Його промінь блукає по полицях і вихоплює з темряви різні предмети. Простежте за променем і запам’ятайте послідовність предметів. Коли світло ввімкнуть, спробуйте повторити цю послідовність.
Практична робота учнів (10-12 хв.)
U Релаксація
Ваші очі стомились, тому виконаємо кілька вправ для очей:
– колові оберти очима – 2 рази вліво, 2 – вправо;
– широко розкрити очі, а потім щільно заплющити – 3 рази;
– розтерти долоні до тепла, заплющити очі й покласти долоні рук на очі. Спробуйте відчути тепло, яке виходить з ваших долонь.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
– Урок наближається до кінця. Перевіримо, як ми засвоїли тему уроку.
– Що ми вивчали сьогодні на уроці?
– Назвіть способи упорядкування інформації.
VІІ. Підсумок уроку
– Що сподобалося найбільше?
Діти, я вами задоволена. А тепер візьміть свої сонечка, покладіть на свою голівку і погладьте себе що ви сьогодні молодці. Намалюйте на сонечку ротик який скаже про ваш настрій на уроці.
Байдужий
Сумний
Веселий
За чудову роботу на уроці, діти, я вам хочу вручити подяки (учитель коментує і вручає подяки)