Споживання основного капіталу – фізичне та моральне зношення основного капіталу впродовж певного періоду (як правило, одного року), внаслідок якого зменшується його вартість. Ступінь такого зношення залежить від терміну експлуатації основних фондів і вимірюється відновною вартістю.
Споживання основного капіталу - Економічний словник
Схожі записи:
Пай зростаючий Пай зростаючий – пай фізичної або юридичної особи в інвестиційному фонді, дивіденди на який не виплачуються, а залишаються у розпорядженні фонду, збільшуючи водночас вартість такого...
Ревізія вертикальна у маркетингу Ревізія вертикальна у маркетингу – перевірка функціонування однієї зі сторін маркетингової стратегії підприємства, фірми, компанії, наприклад, цінової або збутової політики....
Сировинна база країни Сировинна база країни – загальний обсяг мінерально-сировинних ресурсів, що використовуються або можуть бути використані у промисловості для виробництва необхідних товарів. В Україні налічується бл. 8...
Відтворення індивідуального капіталу Відтворення індивідуального капіталу – безперервне відновлення процесу капіталістичного виробництва на окремому підприємстві, фірмі, власником яких є окрема особа. Таких підприємств у розвинених країнах світу –...
Податкова дисципліна Податкова дисципліна – своєчасна сплата фізичними та юридичними особами встановлених законом податків і зборів до бюджету країни, що забезпечується правовими, адміністративними та морально-етичними заходами. Вирішальне...
Добровільне безробіття Добровільне безробіття – безробіття, за якого частина працездатного населення не бажає працювати за таку заробітну плату, яка сформувалася на ринку....
Міжнародний кооперативний альянс Міжнародний кооперативний альянс – міжнародна неурядова організація, яка об’єднує регіональні та національні союзи і федерації споживчих, сільськогосподарських, кредитних та інших кооперативів і створена для сприяння...
Ціна цінних паперів початкова Ціна цінних паперів початкова – ціна, що встановлюється на акції, облігації на початку торгівлі ними....
Технологія визначення переваг створюваного підприємства Технологія визначення переваг створюваного підприємства – низка дій маркетингових служб, спрямованих на з’ясування конкурентоспроможності новостворюваного підприємства, фірми або компанії, виготовлених ними товарів і наданих послуг,...
Зворотність кредиту Зворотність кредиту (возвратность кредита) – показник оцінки ефективності кредиту, що вказує терміни і своєчасність його повернення....
Аналіз типологічний Аналіз типологічний – метод дослідження, який базується на розчленуванні складних об’єктів на групи (класи) та дослідженні однорідних груп....
Роздування, розводнення Роздування, розводнення – обчислення величини реального ВНП на основі цін базисного року, коли ціни були найвищими, що призводить до завищення грошової оцінки ВНП....
Ринок нестійкий Ринок “нестійкий” – ринок, на якому відсутня певна тенденція у динаміці цін внаслідок неможливості встановити їх реальний рівень або через відсутність ринку продавця і покупця....
Критерії класифікації економічних систем Критерії класифікації економічних систем – найважливіші ознаки розвитку окремих підсистем і метасистем цієї системи, відповідно до яких розрізняють економічні системи, що існували впродовж розвитку світової...
Оборотний капітал Оборотний капітал – частка виробничого капіталу капіталістичних підприємств, вартість якого в процесі споживання повністю переноситься на продукт. До О. к. належить частина постійного капіталу (сировина,...
Економіка промисловості Економіка промисловості – наука, яка вивчає закономірності розвитку й функціонування продуктивних сил і економічних відносин (економічного способу виробництва) у промисловості, досліджує механізм дії об’єктивних економічних...
Посередницький ринок Посередницький ринок – форма організації ринків біржових товарів, яка передбачає велику кількість учасників (дрібних, середніх і великих торгових організацій), вільне ціноутворення, торгівлю на основі типових...
Чисті податки Чисті податки – податки, які сплачує населення державі, за винятком трансфертних платежів, які населення отримує від держави....
Нова інфляція Нова інфляція – сукупність поглядів окремих західних економістів, які вважають основною причиною інфляції після другої світової війни вимоги профспілок щодо підвищення заробітної плати і їх...
Інвестиційна податкова знижка Інвестиційна податкова знижка – знижка, що надається підприємствам, компаніям, фірмам, які здійснюють капітальні вкладення, з метою стимулювання їх інвестиційної діяльності....
Позиція коротка Позиція коротка – ситуація на різних видах бірж, за якої товар, цінні папери або валюта продані й для компенсації їх нестачі необхідно купити відповідну кількість...
Аллє Аллє (Allais) Моріс (н.1911) – французький економіст, лауреат Нобелівської премії з економіки (1988) “за новаторський вклад в теорію ринку та ефективного використання ресурсів”. Внесок А....
Прибуток капіталізований Прибуток капіталізований – прибуток, що спрямовується на збільшення власного капіталу та резервів акціонерної компанії....
Лідерство у цінах Лідерство у цінах (лидерство в ценах) – встановлення ціни на товар, що виготовляється і продається кількома фірмами в умовах олігополії. Якщо фірма – лідер змінює...
Ідеологія економічна Ідеологія економічна (від ідея та гр. logos – слово, поняття, вчення) – система економічних ідей, понять і теорій, в яких адекватно відображаються економічні інтереси і...
Критерії ефективності банківської діяльності Критерії ефективності банківської діяльності – комплекс найважливіших показників, за допомогою яких визначається ефективність виконуваних банком функцій та операцій. До таких показників належать: 1) стратегія банку...
Марка торгова Марка Торгова (марка торговая) – символ, назва, малюнок або їх сполучення, що дає змогу виокремити товар даного продавця, відрізнити його від аналогічних товарів інших продавців....
Захист патентний Захист патентний (защита патентная) – юридичний захист права авторства, підприємницької діяльності, що передбачає оформлення за законом і видачу патенту на винахід, господарську діяльність....
Варант підписний Варант підписний – варант, який дає власникові акцій право на купівлю певної кількості простих (звичайних) акцій того самого емітента....
Фінансові зобов’язання Фінансові зобов’язання – обов’язкові платежі, розрахунки (підприємств, фірм, компаній), зумовлені фінансово-договірними відносинами....
Реклама Реклама (лат. reclamo – кричати)- цільова інформація про споживчі властивості товарів та послуг з метою їх популяризації і збуту. Р. – будь-яка форма повідомлень, які...
Стратегія підприємства фінансова Стратегія підприємства фінансова – система довготермінових заходів фінансової діяльності підприємства (фірми, компанії) та найефективніших шляхів їх реалізації. Основними етапами формування С. п. ф. є: формування...
Євроринок кредитів Євроринок кредитів – ринок, на якому надаються довготермінові кредити в євровалюті на 5-10 років....
Закон соціалізації Закон соціалізації – стадійний економічний закон, який виражає внутрішньо необхідні, сталі й суттєві зв’язки між рівнем розвитку технологічного способу виробництва, передусім продуктивних сил, зростанням усуспільнення...
Початковий капітал Початковий капітал – сума грошей, цінних паперів, матеріально-речових цінностей, необхідних підприємцю для відкриття власної справи, створення підприємства з виробництва товарів, послуг. П. к. неоднаковий в...