Тема. Сумісні дії з багатоцифровими числами. Розширені задачі на знаходження суми двох добутків. Складання та розв’язування рівнянь. Ділення іменованих чисел (№№ 1076-1084).
Мета. Закріплювати вміння учнів знаходити значення виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження суми двох добутків; вчити складати та розв’язувати рівняння, ділити іменовані числа.
Обладнання. Таблиця для усних обчислень; схеми задач.
Зміст уроку
І. Контроль, корекція та закріплення знань.
1.
Б) Знайти у від 1 год; від 1 т; від 1 року.
(Відповіді: 30 хв; 500 кг; 9 міс.)
В) Завдання № 1076, № 1081.
2. Математичний диктант.
– Обчислити площу прямокутника зі сторонами 40 см і 50 см. (2000 см2)
– від числа 75 збільшити втричі. (45)
– Від числа 130 відняти частку чисел 200 і 5. (90)
– Скласти і розв’язати рівняння.
А) До невідомого числа додали 139 і отримали 700. Знайти невідоме число. (561)
Б) Невідоме число поділили на 25 і отримали 10. Знайти невідоме число. (250)
II. Розвиток математичних
1. Задача.
Майстер перші 3 год роботи виготовляв по 98 деталей за годину, а наступні 4 год – по 105 деталей. Скільки деталей виготовляв майстер в середньому за 1 годину?
Учні розв’язують задачу складанням виразу самостійно.
(98 • 3 + 105 • 4) : ( 3 + 4) = 102 (д.)
2. Складання виразу.
Перше число к, друге становить першого. Знайти суму цих чисел.
(k + k : 5 • 2)
3. Задача № 1080.
На дошці короткий запис задачі.
Зібрав – 1445 ц.
Залишив – 245 ц.
Продав?, решти.
Учні з високим рівнем знань самостійно розв’язують задачу складанням виразу:
(1445 – 245) : 6 • 5 = 1000 (ц).
Учні з початковим рівнем знань отримують схему-підказку:
Фізкультхвилинка.
III. Самостійна робота.
1) Виконання завдання № 1077 (із взаємоперевіркою). (Відповідь: 30539; 5733.)
2) Виконання завдання № 1078 (за варіантами).
Варіант 1 – перший рядок. (96 г; 2000)
Варіант 2 – другий рядок. (613 км 541 м; 200)
3) Розв’язування рівнянь (№ 1079).
(Відповідь: х = 18605; х = 27.)
IV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання.
№№ 1083, 1084 (с. 167).