ІННОВАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ
Тема 3. Управління інноваційної діяльністю підприємства
3.1. Сутність та складові елементи інноваційної політики фірми
Інновація – основа економічного розвитку системи. Це положення справедливе для систем різних рівнів, до яких належить як суспільство в цілому, окремі держави й їхні провідні галузі, так і підприємства. Аби інновації були ефективними, вони мусять бути керованими, і саме вони є прерогативою інноваційної політики.
На рівні держави розробляється державна інноваційна політика, яка відображає
Підприємство формує власну інноваційну політику, орієнтуючись на державну інноваційну політику яка визначає пріоритетні напрямки розвитку НТП й забезпечує їх підтримку, власні інтереси й ресурсні можливості, потреби ринку (рис. 3.1).
Рис. 3.1. Складові елементи інноваційної політики
Інноваційна політика підприємства передбачає об’єднання мети технічної політики та політики капіталовкладень
Її розробка передбачає визначення мети і стратегій його розвитку на найближчу й подальшу перспективи, виходячи з оцінки потенційних можливостей підприємства й забезпеченості його відповідними ресурсами.
Таким чином, основними складовими інноваційної політики підприємства є цілі та стратегії його розвитку. Стратегічні інноваційні цілі, як правило, не мають кількісної характеристики. Вони формулюються у вигляді декларацій про інноваційні наміри, з яких формується підприємницька концепція підприємства, визначаються її базові й функціональні стратегії, що надають змогу її реалізувати, й розробляється формальна система забезпечення оперативних планів. Постановка й формулювання стратегічних цілей є вихідною базою для
Вибору й розробки стратегій, що забезпечують їх реалізацію.
Стратегія в загальному вигляді – це пошук найбільш результативних варіантів вводу в дію ресурсів (капіталу, робочої сили) відповідно до головних цілей підприємства й з урахуванням ситуації на ринку, як на даний момент, так і очікуваної. Стратегія передбачає розробку обгрунтованих дій і правил (програм, проектів) досягнення поставлених цілей, зважаючи на науково-технічний потенціал підприємства та його ринково-збутові можливості.