ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ. ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ. ВИРАЗИ З ДУЖКАМИ
ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ
Урок 10. ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 2 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМОГО ЗМЕНШУВАНОГО
Мета: ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 2 з переходом через десяток; розвивати вміння доповнювати одноцифрове число до 10; формувати вміння використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.
Хід
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Гра “Доповни до 10”
– Кожне з чисел доповніть до 10.
10 | 6 | 9 | 5 | 1 | 2 | 3 |
8 | 7 | 4 |
2. Робота над задачею
У десятилітрове відро налили 9 л води. Скільки літрів води треба долити, щоб відро стало повним?
3. Гра “Знайди “зайве”
– У кожному рядку знайдіть “зайве” число.
71 73 27 77 79
10 80 55 90 30
4. Хвилинка каліграфії
– Установіть закономірність і запишіть
1; 3; 5; …; …; 11; …; …; …; ….
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми ознайомимося з прийомами додавання і віднімання одноцифрових чисел, складемо таблиці додавання і віднімання числа 2 з переходом через десяток, будемо розв’язувати задачі і приклади.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 16-17)
Завдання 81. Коментоване виконання завдання
Завдання 82. Колективне опрацювання матеріалу
– Поясніть прийоми додавання і віднімання чисел з переходом через розряд.
– Перевірте результати обчислень за таблицями.
– Прочитайте таблицю додавання (віднімання) числа 2, починаючи від найбільшого результату.
– Прочитайте тільки результати таблиці.
– Прочитайте результати від найбільшого числа до найменшого.
– Затуліть лінійкою відповіді таблиці та розкажіть їх по пам’яті.
Завдання 83
Учні “ланцюжком” розв’язують приклади. Один учень працює біля дошки, решта – у зошитах.
Завдання 84
Учні креслять відрізок, на 2 см довший від поданого.
Завдання 85. Фронтальне вивчення змісту задачі
Під час відтворення змісту учні на дошці зображують умову задачі.
Було – ?
Поклав – 4 ол.
Стало – 10 ол.
Після цього учні працюють самостійно, один учень – за закритою дошкою. Учні складають і розв’язують обернену задачу.
Завдання 86. Усне виконання завдання
Завдання 87*. Усне виконання завдання
– Розгляньте малюнок. Чия маса більша: гусака чи качки? (Гусака) Чия – менша? (Качки) На скільки кілограмів? (На 2 кг.)
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота над задачами (усно)
– Розв’яжіть пряму і обернену задачі.
– На озері плавають білі та чорні лебеді. Чорних 9, а білих – на 2 більше. Скільки білих лебедів на озері?
– На озері плавають білі та чорні лебеді. Білих 11, а чорних – на 2 менше. Скільки чорних лебедів на озері?
– Визначте вираз, що є розв’язанням кожної задачі.
9 + 2
9 – 2
11 – 2
11 + 2
11 – 9
2. Запис виразів, значення яких більше за 10
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв’язування логічних завдань
– Накресліть два відрізки так, щоб один був довший, ніж другий, на 2 см, а разом вони б складали відрізок завдовжки 16 см. (7 см і 9 см)
– Із селища до міста їхав автобус. Дорогою він зустрів 6 вантажних автомобілів і 3 легкових. Скільки всього машин їхало до міста? (1 )
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
– Що нового дізналися на уроці?
– Прочитайте тільки відповіді таблиць додавання і віднімання числа 2.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 17, завдання 88; 89.