2-й семестр
АТОМНА І ЯДЕРНА ФІЗИКА
УРОК 16/93
Тема. Тематичне оцінювання з теми “Атомна і ядерна фізика”
Мета уроку: контроль і оцінювання знань, умінь і навичок учнів з вивченої теми.
Тип уроку: урок контролю й оцінювання знань.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
Підсумкове тематичне оцінювання можна провести у вигляді контрольної роботи. Кожний варіант контрольної роботи містить шість задач. Більш докладно про це можна прочитати в передмові до уроку № 11/11.
Нижче запропоновано один із варіантів контрольної
Завдання 1 (0,5 бала)
Відповідно до теорії Бора, атом може випромінювати світло під час… :
А…руху електронів по орбітах в атомі.
Б…будь-якого прискореного руху електронів.
В…переходу на більш високий енергетичний рівень.
Г…переходу зі збудженого стану в основний.
Завдання 2 (1 бал)
У незбагаченому урані, навіть хімічно чистому, не може відбуватися ланцюгова реакція ділення, тому що…:
А…нейтрони, що вилітають під час ділення ядер, мають занадто малу енергію.
Б…під час ділення ядер утворюється недостатня кількість
В…нейтрони поглинають в основному ядра Урану-235 без подальшого ділення.
Г…нейтрони поглинають в основному ядра Урану-238 без подальшого ділення.
Завдання 3 (1,5 бала)
Чому нейтрони виявляються найбільш зручними частинками для бомбардування атомних ядер?
Завдання 4 (2 бали)
Допишіть рівняння в ядерних реакціях:
Завдання 5 (3 бали)
Завдання 5 має на меті встановити відповідність (логічну пару). До кожного рядка, позначеного буквою, підберіть формулу, позначену цифрою.
А Рівняння -розпаду.
Б Рівняння?-розпаду.
В Дефект мас.
Г Енергія зв’язку.
Завдання 6 (4 бали)
Визначте дефект маси ядра атома Літію 73Li в атомних одиницях маси й кілограмах.