Урок 16. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ТЕМИ “РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТВАРИН: БЕЗХРЕБЕТНІ ТВАРИНИ”
Немає такої вершини, яку б не подолала наполегливість…
Мета уроку: узагальнити знання та визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми “Різноманітність тварин: безхребетні тварини”. Розвивати логічне мислення. Виховувати культуру оформлення роботи.
Обладнання і матеріали: картки-завдання для тематичного контролю знань.
Тип уроку: узагальнення та контроль знань.
I. Організаційний етап.
Поясніть епіграф. Чи пов’язаний
II. Актуалізація опорних знань.
Вправа “Слова за хвилину” (робота в парах): учні називають усі терміни і поняття, які вони запам’ятали, вивчаючи безхребетних тварин.
III. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель: протягом тривалого часу ми працювали над темою, вивчаючи безхребетних тварин. Нарешті настав час оцінити рівень знань, якого ви досягли.
IV. Тематична контрольна робота з теми “Різноманітність тварин (безхребетні тварини)”.
Приклад роботи:
Виконайте тестові завдання 1-7, виберіть одну правильну відповідь (кожна правильна
1. Які клітини гідри, зображеної на малюнку, забезпечують їй можливість переміщувати тіло (рухатися)?
А шкірно-м’язові
Б травні
В нервові
Г жалкі
2. Дощовий черв’як після сильного дощу виповзає на поверхню грунту. Яка причина цього явища?
А вода виштовхує його на поверхню
Б утруднюється дихання через шкіру
В не може повзати по вологому грунту
Г виповзає, щоб у тіло не потрапила вода
3. Виберіть ознаки корости.
А людина постійно хоче пити, оскільки кліщі паразитують у шлунку
Б на волоссі людини видно відкладені яйця – гниди
В шкіра людини червоніє, злущується, відчувається свербіж
Г на обличчі з’являються вугрі, випадають вії
4. Відомо, що гострик дитячий поширюється між дітьми. Виберіть основну причину поширення цього паразита.
А діти вживають немиті фрукти і ягоди з яйцями гостриків
Б діти ще не мають сформованих гігієнічних навичок
В гострики поширюються через повітря в дитячих садочках
Г гостриками можна заразитися під час купання в річці
5. Для якого представника членистоногих характерні такі ознаки будови: масивні головогруди, менше черевце з хвостовим плавцем, дві пари вусиків та п’ять пар ходильних ніг?
А павук-хрестовик
Б рак річковий
В муха кімнатна
Г собачий кліщ
6. Які частини тіла хруща позначено на малюнку цифрами 6 та 8?
А голова та вусики
Б передньогруди та середньогруди
В надкрила та перетинчасті крила
Г черевце та дихальця
7. У молюсків тіло вкрите особливою складкою шкіри, що має назву
А мушля
Б панцир
В мантія
Г легеня
8. Розгляньте малюнок. Укажіть організм, зображений на ньому; до якої групи він належить; як живиться і які має пристосування до існування на суходолі (2 бали).
9. Дайте коротку відповідь на запитання (кожна відповідь по 1 балу).
Хеліцерами називають __________.
Наведіть приклади комах, що мають розвиток з повним перетворенням __________.
Перерахуйте представників перетинчастокрилих комах __________.
V. Підсумки уроку.
Підбиття підсумків тематичної контрольної роботи.
VI. Домашнє завдання.
Підготувати міні-проекти з теми “Різноманітність риб”.