ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0
Урок 12. ТРИКУТНИК. СТОРОНА, ВЕРШИНА, КУТ ТРИКУТНИКА. ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ (“НАЙДОВШИЙ – НАЙКОРОТШИЙ”, “ОДНАКОВІ ЗА ДОВЖИНОЮ”)
Мета: ознайомити учнів із трикутником, його елементами; вчити порівнювати предмети (“найдовший – найкоротший”, “однакові за довжиною”); розвивати мислення; виховувати старанність.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Весела лічба
В клас
А за ним Петько,
А за ним Марина,
Потім ще Ярина,
А за нею Гнат.
Скільки всіх малят?
2. Порядкова і кількісна лічба від 1 до 10
– “Сусідів” трійки спробуємо назвати.
– Яке число стоїть ліворуч від 3?
– Яке число стоїть праворуч від 3?
III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
1. Ознайомлення з трикутником
– Цариця Геометрія завітала до класу. Допоможіть їй! Загубилася фігура з трьома сторонами і трьома кутами.
– Що це за фігура? (Трикутник)
Розглядання фігури. Демонстрування учням сторін і кутів трикутника.
– Викладіть на парті
– Скільки паличок використали? Чому?
2. Робота за підручником (с. 19)
Завдання 1
– Розгляньте фігури, які намалювала точка-мандрівниця. Скільки їх?
– На кожному з них є червоні елементи. Розгляньте їх. Як називається червоний відрізок у першого трикутника? (Це сторона.) Скільки сторін має трикутник? У другого трикутника червоним позначено вершину. Що таке вершина? Скільки вершин у трикутника? У третього трикутника дужкою позначено кут. Скільки кутів у трикутника?
– Трикутник – це замкнена ламана, яка складається з трьох ланок.
Завдання 2
– Скільки трикутників на малюнку зліва? (3) Скільки відрізків на малюнку справа?
– Якого кольору найдовший відрізок? Найкоротший? Які відрізки однакової довжини?
Завдання 3
– Різні скельця є у мене:
Червоне, жовте і зелене.
Можу ними я сказати:
“Йти”, “Стояти”, “Зачекати”. (Світлофор)
– Скільки кольорів у світлофора? Що вони означають?
Завдання 4
– Розгляньте малюнки. Назвіть зображені предмети. Де на малюнку заховалися цифри 3?
– Скільки їх на бджілці? (2) На неваляйці? (4) На хмарках? (б) На сонці? (1) На сові? (1)
– Придумайте свої малюнки за аналогією.
Фізкультхвилинка
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ ЦІКАВА МАТЕМАТИКА
1. Робота в парах. Гра “Третій зайвий”
2. Ребуси
ЕлекЗка ВіЗна АкЗса ВіЗ
V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
– Яку фігуру можна скласти з трьох паличок?
– Які елементи є у трикутника? По скільки їх?