ТЕМА 2. ПРОСТІ РЕЧОВИНИ МЕТАЛИ І НЕМЕТАЛИ
Урок 5. Узагальнення знань про кисень
Цілі: закріпити знання про кисень як просту речовину, способи його добування, фізичні й хімічні властивості; закріпити вміння складати реакції розкладу і сполучення на прикладах добування і хімічних властивостей кисню; застосовувати набуті знання для складання рівнянь реакцій горіння простих і складних речовин, складати формули оксидів, називати оксиди; закріпити розуміння суті реакцій розкладу, сполучення, горіння, окиснення.
Обладнання: таблиці
Тип уроку: узагальнююче повторення.
Форми роботи: самостійна робота, робота в групах, експрес-тести, “Хрестики-нулики”, “Лови помилку”.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу
II. Оголошення теми й мети уроку
III. Актуалізація опорних знань
Самостійна робота по варіантах
І варіант | ІІ варіант | |
1 | Запишіть рівняння реакції добування кисню з калій перманганату. | Запишіть рівняння реакції добування кисню з гідроген пероксиду. (2 бали) |
2 | Що таке реакції розкладу? (1 бал) | Що таке реакції сполучення? (1 бал) |
3 | Запишіть рівняння реакції горіння сірки, цинку, метану (CH4). (3 бали) | Запишіть рівняння реакцій окиснення фосфору, кальцію, гідроген сульфіду (H2S). (3 бали) |
4 | Що таке оксиди? (1 бал) | Що таке реакції горіння? (1 бал) |
5 | Запишіть реакцію горіння бутану C4H10. (3 бали) | Запишіть реакцію горіння пропену C3H6. (3 бали) |
Усього – 10 балів.
IV. Узагальнення знань
Робота в гетерогенних групах
Учні сідають групами (розподіл заздалегідь здійснив учитель) і починають виконувати завдання на картках. Завдання складені так, ніби продовжують одне одного. Діти-консультанти контролюють відповіді однокласників, доповнюють, виправляють помилки. Вчитель корегує діяльність учнів у групах, відзначає найбільш активних, оцінює.
Завдання групам
1). Експрес-тести
1. Вкажіть хімічний символ Оксигену:
А) O2;
Б) O;
В) Н2;
Г) P.
2. Вкажіть хімічну формулу кисню:
А) O;
Б) O2;
В) H2;
Г) O3.
3. Вкажіть молекулярну масу кисню:
А) 16;
Б) 8;
В) 32;
Г) 48.
4. Кисень у лабораторії одержують розкладанням:
А) CO2;
Б) K2SO3;
В) NaOH;
Г) KMnO4.
5. В одній колбі – кисень, а в іншій – повітря. Як дізнатися, у якій колбі – кисень?
А) З допомогою лакмусового папірця;
Б) за кольором;
В) за запахом;
Г) за спалахуванням тліючої скіпки.
6. Оксиди – це сполуки двох елементів, один з яких є:
А) металом;
Б) Оксигеном;
В) неметалом;
Г) Гідрогеном.
2). Лови помилку
Вкажіть де в реакціях допущені помилки (коефіцієнти, тип реакції).
А) 2Mg + O2 MgO – реакція сполучення.
Б) H2O2 2H2O + O2 – реакція сполучення.
В) S + O2 SO2 – реакція розкладу.
Г) KMnO4 K2MnO4 + MnO2 + O2 – реакція сполучення.
3). Хрестики-нулики
Виграшний шлях – формули оксидів. Виписати формули оксидів, дати їм назви.
Складіть рівняння реакцій їх утворення.
V. Підсумок уроку
Учитель коментує виконані завдання, відповідає на запитання учнів.
VI. Домашнє завдання