Мета. Розширити, уточнити знання учнів з історії винаходів людства; розвивати пізнавальні інтереси, допитливість, пам’ять. Виховувати працьовитість, наполегливість, бажання дізнаватися про навколишній світ.
Обладнання. Малюнки та pdf-файли з теми.
Зміст уроку
I. Організація класу.
II. Перевірка домашнього завдання.
1. Фронтальне опитування.
– Чим людина відрізняється від тварин?
– Що таке людське “Я”?
– У чому воно проявляється?
– Чи може змінюватись наше “Я”?
– Людям яких професій
– Охарактеризуйте своє “Я”.
III. Актуалізація опорних знань.
– Погляньте навколо. Що вас оточує? Звідкіля взялися пі речі?
– Створіть асоціативний кущ “Відкриття”.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні, на уроці, ми поговоримо про відкриття, які змінили життя людей. А також про великих вчених та їхні винаходи.
2. Розповідь учителя.
– Давайте перенесемось на декілька тисячоліть назад. Яким ви уявляєте життя наших далеких родичів?
Життя перших людей було досить складним.
3. Робота з підручником.
А) Опрацювання статті “Великі вчені. Великі відкриття” (с. 21-22).
– До яких винаходів привело вміння людей добувати вогонь?
– Хто і коли побудував перший автомобіль?
– Хто винайшов перші автоматичні двері? Як вони працювали?
– Що таке винахідливість?
Б) Читання статті “Приручення тварин” самостійно (с. 23-24).
– Яку тварину людина приручила першою? Як вона допомагала людині?
– Яких ще тварин одомашнила людина?
– Яку дику тварину ви б хотіли одомашнити?
В) Робота з pdf-файлом.
Г) Ознайомлення з географічними відкриттями 15-18 століть. Робота з pdf-файлом (с. 24).
4. Фізкультхвилинка.
V. Закріплення вивченого.
1. Робота з прислів’ями (с. 27).
2. Робота в парах.
– Доберіть синоніми до слова “винахідливий”.
3. Робота в зошиті.
4. Читання казки “Мідні цвяхи” (с. 25).
– Чому пізнайки зібрали всі залізні речі, які в них були?
– Про що вони просили дракона?
– Чим виявилися жовті камінці з печери дракона?
VI. Підсумок уроку.
VII. Домашнє завдання.
Підготуйте розповідь про одне з відкриттів людства, яке змінило життя суспільства.
вам в ньому подобається, а що б ви хотіли змінити.