Великі відкриття і винаходи українців

Мета. Розширити, уточнити знання учнів з історії винаходів українців; розвивати пізнавальні інтереси, допитливість, пам’ять. Виховувати працьовитість, наполегливість, бажання дізнаватися про навколишній світ.

Обладнання. Ілюстративний матеріал з теми.

Зміст уроку

I. Організація класу.

Продзвенів дзвінок,

Починається урок.

Будем працювать старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім класі діти –

Просто молодці!

II. Перевірка домашнього завдання.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Актуалізація опорних

знань.

Погляньте навколо. Нас оточують речі, якими ми повсякчас користуємось, до яких ми з вами звикли, без яких не уявляємо свого життя і навіть не замислюємося звідкіля вони взялися, хто їх придумав і як вони змінили наше життя.

2. Оголошення теми і мети уроку.

– Люди винайшли різні речі, щоб змінити життя на краще. Серед них є чимало й українців. Сьогодні ми поговоримо про внесок українців у розвиток світової науки.

3. Розповідь учителя з елементами бесіди.

За тисячолітню історію свого розвитку людство пройшло довгий шлях від перших примітивних знарядь праці, опанування вогню та металів,

створення колеса та плуга до винайдення машин і механізмів, підкорення електричного струму, інформаційного та космічного простору. Відкриття та винаходи, здійснені завдяки допитливості, розуму та наполегливості науковців, перетворили людину на справжнього господаря планети.

– Кого називають винахідником?

– Чому люди прагнуть винаходити щось нове?

– Кого з українських винахідників ви знаєте?

4. Робота з підручником (с. 164-166).

– Прочитайте статтю про великих українців.

– Про кого з великих українців ви довідалися?

– Який їх вклад у світову науку?

– Який заклад називається музеєм? Які музеї ви знаєте?

5. Робота з pdf-файлом.

6. Робота в парі.

– Поясніть вислів Павла Тичини: “Тільки той народ має право називатися безсмертним, який уміє шанувати славних своїх попередників”.

7. Фізкультхвилинка.

IV. Закріплення вивченого.

1. Опрацювання статті “Незвичайні музеї України” (с. 167).

– Про які музеї ви довідалися?

– В яких музеях тобі довелося побувати? Чим вони цікаві?

– Яке значення музеїв для окремо взятої людини й усього людства загалом?

2. Робота з pdf-файлом.

3. Робота в групі.

– Намалюйте на аркуші паперу трикутник. Запишіть у ньому функції музею від найважливішої до другорядних.

4. Робота в зошиті.

V. Підсумок уроку.

Вправа “Мікрофон”.

– Я дізнався… .

– Я зрозумів… .

VI. Домашнє завдання.

Підручник, с. 168.




Великі відкриття і винаходи українців - Плани-конспекти уроків по соціології


Великі відкриття і винаходи українців