8 КЛАС
I семестр
Тема 1. Відлуння епох у музичному мистецтві
Тема. Музичне мистецтво і сучасність
Урок 16
Тема уроку. Відлуння епох в музичному мистецтві. Повторення вивчених пісень. Музична вікторина
Мета уроку: підсумувати усі знання, які почерпнули діти протягом кількох уроків; розвивати музично-ритмічний слух, музичну пам’ять та співацькі навички; виховувати інтерес до музики.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: магнітофон, аудіо-записи, фортепіано.
Хід уроку
І. Організація класу
1. Музичне вітання.
2. Оголошення теми уроку.
II. Розспівування.
1. Спів на довгих нотах голосних а, о, у.
2. Поспівка “Щедрик”.
III. Повторення та закріплення вивченого матеріалу.
Протягом кількох уроків ми знайомилися з різними стилями та жанрами музичного мистецтва. І якщо підсумувати всі знання, то можна зробити висновок, що музичне мистецтво розвивалося і продовжує розвиватися.
1. Як називають И. С. Баха композитори класичної пори?
(Своїм учителем).
2. Розкрийте зміст заключної частини Меси (арія Альта).
3. Які почуття виражені в цій музиці?
(послухайте
4. Що таке класицизм? Які стилі музичного мистецтва ви знаєте?
5. Які почуття у вас викликає “Місячна соната” (№ 14) Л. Бетховена? (слухання фрагменту сонати).
6. Погляньте на вправу, яку я вам награю. Що це за твір?
(Уривок пісні В. Івасюка “Я піду в далекі гори”). Просольфеджуємо цю вправу з тактуванням.
7. Що ви знаєте про цього композитора?
8. Які пісні В. Івасюка ви вивчали та слухали?
Давайте повторимо пісню “Червона рута”. (Діти виконують).
9. Хто був першим виконавцем цієї пісні?
(Ансамбль “Смерічка”).
10. Яких виконавців української естради ви знаєге? (Н. Яремчук, В. Зінкевич, П. Дворський).
Давайте згадаємо пісню В. Островського “Мрії юності”. Хто хоче виконати цю пісню біля дошки?
(Виконання пісні).
А тепер згадаємо джаз.
11. Що лежить в основі джазу?
(Імпровізація).
– Чи впізнаєте, до якого напряму належать дані фрагменти? (Звучить спірічуелс “Молитва” та блюз “Хелло, Долі”).
(Спірічуелс і блюз, які є першоджерелами джазу).
12. Хто може назвати ім’я, яке стоїть під номером один в історії джазу?
(Луї Армстронг).
13. Назвіть стилі джазу та їх виконавців. Який стиль поєднує в собі віртуозну техніку і поліфонію? (Кул).
Повторення пісні “Yesterday”.
14. Що ви можете сказати про виконавців зарубіжної естради? Назвіть найвідоміші рок-групи. Що ви знаєте про них?
– Кого називали “Королем рок-н-ролу”?
(Елвіса Преслі).
15. Що є основою української естради? (Народна пісня).
– Назвіть виконавців української естради.
16. – Що ви знаєте про тріо Маренич?
– Які українські композитори є авторами естрадної пісні? Назвіть кілька пісень.
17. Напишіть ритмічний рисунок пісні-колядки “В Вифлеємі новина”. Опрацювання та художнє виконання пісні-колядки “В Вифлеємі новина”.
V. Підсумок уроку.