УРОК 28
Тема. Виготовлення пейзажу, панно із використанням різних матеріалів (в коробці з-під цукерок)
Мета: вдосконалювати вміння та навички роботи з різними матеріалами: рослинним матеріалом, кольоровим папером, тканиною, нитками; виготовити панно за зразком або за власним задумом; розвивати художній смак, творче мислення, дрібну моторику рук; виховувати естетичні почуття, бажання дотримуватися правил дизайну.
Обладнання: природний матеріал, кольоровий папір, тканина, нитки, мушлі, клей, пластилін, ножиці, олівці, пензлики,
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
1. Привітання.
2. Перевірка готовності до уроку.
3. Упорядкування робочого місця.
ІІ. Новий матеріал
1. Оголошення теми та мети уроку.
– Сьогодні ми з вами уявимо себе в ролі художників-дизайнерів. Люди цієї професії володіють художнім смаком, творчим мисленням, багатою фантазією. Портрети, пейзажі, панно, які вони створюють, насичені багатством кольорів, яскравим світлом. Їх роботи прикрашають наше життя.
2. Вступна бесіда.
– У своїй роботі ми будемо використовувати різний матеріал. Здогадайтесь,
– Яскраві пелюстки
І запах пречудовий –
І хочеться усім
Побачити їх знову. (Квіти)
– Зеленіло, жовтіло, упало і пропало. (Листя)
– Є у голочки подружка,
Що прив’язана до вушка.
Слід у слід за нею ходить,
Візеруночки виводить. (Нитка)
– Ще допоміжним матеріалом є гілочки дерев, мушлі, пісок тощо.
ІІІ. Демонстрація та аналіз зразка
1. Інструктаж із техніки безпеки.
– Ножиці – гострий інструмент
– Зберігати ножиці необхідно у закритому вигляді.
– Різати потрібно сидячи, не розмахувати ножицями, стежити за пальцями.
– Без дозволу вчителя не брати інструменти.
2. Інструктаж учителя.
– Розгляньте зразок “Акваріум”.
– У коробці з-під цукерок зробіть фон. Це може бути кольоровий папір або клаптик тканини блакитного кольору.
– Кольоровий папір наріжте на смужки і скатайте кульки (“морські камінці”) або можна використати справжні мушлі. Наклейте кульки або мушлі на дно коробки.
– Із паперу зеленого кольору або смужок тканини зробіть водорості і приклейте у коробку на основу.
– Рибок можна зробити з половини шкаралупи грецького горіха і половини чищеного жолудя. Хвости та плавці виріжте із кольорового паперу або з осіннього листя.
IV. Практична робота учнів
Учні виконують роботу за зразком або виконують панно за власним задумом.
Теми панно:
– “На лісовій галявині”;
– “На лузі”;
– “Чарівний ліс”;
– “На березі річки” тощо.
Учитель надає допомогу учням.
V. Виставка та оцінювання робіт
1. Аналіз робіт.
2. Оцінювання.
VI. Підсумок уроку
– Чого ви навчилися?
– Хто зробив панно за власним задумом?
– Яку тему ви обрали? Чому?