Витрати виробництва неявні – витрати, які підприємством не оплачуються. До них, зокрема, належать нормальний прибуток підприємця та інші, які разом з бухгалтерськими витратами становлять економічні витрати. Ці витрати значною мірою зумовлюють ціни.
Витрати виробництва неявні - Економічний словник
Схожі записи:
Консолідація зовнішнього боргу Консолідація зовнішнього боргу – метод управління державним боргом, за якого кредиторам надається можливість перенести термін погашення зовнішньої заборгованості з можливою зміною позичкового відсотка та іншими...
Перехідна економіка у постсоціалістичних країнах Перехідна економіка у постсоціалістичних країнах – процес трансформації економічних систем країн соціалістичної співдружності в сутнісно новий стан шляхом проведення радикальних суспільних реформ. Класифікувати країни, в...
Рахунки активні Рахунки активні – бухгалтерські рахунки, в яких враховуються засоби підприємств, фірм та компаній, їх активи....
Конкурентоспроможність Конкурентоспроможність – здатність діяти в умовах ринкових відносин і отримувати при цьому прибуток, достатній для науково-технічного вдосконалення виробництва, стимулювання працівників і підтримки продукції на високому...
Валюта паралельна Валюта паралельна – валюта, яка обслуговує внутрідержавні платіжні потреби й використовується нарівні з національною валютою....
Ринок продовольчий Ринок продовольчий – система економічних відносин між виробниками, споживачами і посередниками, яка складається у сфері обміну з приводу організації та купівлі-продажу продуктів харчування. Основними елементами...
Середньо-терміновий період Середньо-терміновий період – період, що триває більш як один рік, 5-7 років. Поняття “середньо-терміновий” прийнято вживати щодо прогнозів, планів, термінів, на які надається кредит (середньо-терміновий...
Тарифна сітка Тарифна сітка (тарифная сетка) – сукупність кваліфікаційних тарифних розрядів та відповідних їм тарифних коефіцієнтів, за якими визначається розмір тарифних ставок оплати праці працівників у залежності...
Виробнича потужність Виробнича потужність – здатність підприємства (цеху, дільниці, агрегату) випускати за певний час максимальну кількість продукції певного асортименту та якості. Найважливішими міжгалузевими показниками В. п. є:...
Маркетинговий аудит Маркетинговий аудит (маркетинговый аудит) – всебічне, грунтовне, систематичне, незалежне, комплексне, періодичне дослідження (аналіз) маркетингової діяльності підприємства, організації, фірми, кампанії або їх підрозділів з метою виявлення...
Корисність сукупна Корисність сукупна (англ. utility – Корисність) – сумарна величина корисності всієї сукупності товарів певного виду, яка вимірюється в умовних одиницях або опосередковано в грошовій формі....
Ефективність імпорту Ефективність імпорту – вигідність імпорту, яка вимірюється відношенням вартості імпортного товару, що реалізується на внутрішньому ринку за внутрішніми цінами, до його вартості за зовнішньоторговельними цінами....
Інструменти фінансові Інструменти фінансові – фінансові права й зобов’язання, які перебувають в обігу на ринку передусім у документарній формі. До них належать цінні папери, валюта, ф’ючерси, опціони...
Казначейська емісія Казначейська емісія – випуск в обіг казначейських білетів (нерозмінних паперових грошей) і державних цінних паперів казначейством та іншими державними фінансовими органами. В період краху золотого...
Непрацездатність Непрацездатність (нетрудоспособность) – тимчасова або постійна втрата працездатності внаслідок хвороби, нещасного випадку або з інших причин, неможливість займатися трудовою діяльністю з причини, що не залежить...
Місія підприємства (фірми, компанії) Місія підприємства (фірми, компанії) – 1) філософія економічного розвитку організації, яка втілюється в її цінностях, принципах діяльності з урахуванням типу соціально-економічної системи; 2) сенс існування...
Бачинський Юліан Бачинський Юліан (1870-1940) – український економіст, обстоював ідею вільної, могутньої незалежної України, яку повинні будувати всі, хто живе на її землі....
Соціально-економічний статус Соціально-економічний статус – положення, яке посідає окремий індивід або колектив у соціально-економічній структурі суспільства, а також соціально-економічна організація країни, за допомогою якої налагоджуються соціально-економічні відносини...
Закон зростання витрат Закон зростання витрат – закон, згідно з яким із заміною виробництва одного товару іншим за повної зайнятості ресурсів альтернативні витрати виробництва другого товару зростають. При...
Капіталізація банківського капіталу Капіталізація банківського капіталу – перетворення отриманих банками прибутків на зростання власного капіталу банків у процесі проведення ними активних і пасивних операцій. Банківський капітал складається із...
Ринкова рівновага за монополістичної конкуренції Ринкова рівновага за монополістичної конкуренції – співвідношення попиту і пропозиції на товари і послуги за панування монополій (в т. ч. олігополій) і механізм досягнення певної...
Система освіти Система освіти – сукупність закладів освіти різних рівнів, типів власності і форм організації, які, взаємодіючи, утворюють єдину систему освіти населення, цілісність якої забезпечується досконалою системою...
Інфрамаржинальна рента Інфрамаржинальна рента – різниця між реальною оплатою одиниці залучених ресурсів і тим мінімумом, за якого виникає відчутна пропозиція цієї одиниці на ринку ресурсів....
Експертиза бухгалтерська Експертиза бухгалтерська (экспертиза бухгалтерская) – 1. Дослідження спеціалістом – бухгалтером або групою спеціалістів правильності відбиття фактів та явищ господарської діяльності підприємства, організації, установи у документах...
Розподіл ризику Розподіл ризику – страхування, яке дає змогу фізичній особі обміняти ризик великих втрат від власності, доходів та ін. на певну кількість малих....
Тендерна соціальна стратифікація Тендерна соціальна стратифікація – нерівномірний розподіл економічних благ, власності і влади між чоловіками і жінками. Так, у США 2000 середній річний дохід білих жінок становив...
Ордер прибутковий касовий Ордер прибутковий касовий (ордер приходной кассовый) – грошовий документ, яким оформляють касову операцію приймання грошей підприємствами, організаціями, установами....
Закон Коперника-Грешема Закон Коперника-Грешема – один із законів грошового обігу, відповідно до якого якісні металічні монети з часом витісняються з обігу менш якісними при їх однаковій, установленій...
Акредитив подільний Акредитив подільний – акредитив, який використовується для виплати постачальником узгоджених у контракті сум після кожної частини поставки....
Система резервна Система резервна – система грошових і валютних резервів спеціальних фондів, які перебувають у власності держави і створюються для нормалізації грошово-валютного обігу, в т. ч. для...
Закон суперечності в економічному дослідженні Закон суперечності в економічному дослідженні – закон, який є найважливішим інструментом пізнання глибинної сутності економічних явищ і процесів, економічних систем, соціальної та економічної природи людини,...
Посягання на власність Посягання на власність – злочинні посягання на об’єкти власності, юридичним вираженням яких є посягання на право власності (володіння, користування, розпорядження майном). Найпоширенішими корисливими П. на...
Інвестиційна компанія Інвестиційна компанія (инвестиционная компания) – компанія, що акумулює кошти приватних інвесторів шляхом емісії власних цінних паперів і вкладає їх в акції та облігації успішних підприємств...
Продаж Продаж (продажа) – передання товару іншій особі в обмін на грошову оплату товару, одна з частин угоди купівлі-продажу....
Система цін Система цін – сукупність різних видів цін у межах окремих національних країн у процесі їх взаємодії, цілісність якої забезпечується виваженою ціновою політикою держави. Повніше сутність...