Заборгованість підприємств – борги підприємств, які підлягають сплаті. З. п. спричиняється внутрішніми закономірностями процесу нагромадження капіталу на мікро – (в масштабі окремих підприємств) і макрорівні (у межах національної та світової економіки). Конкретнішими причинами З. п. є посилення залежності підприємств від банків, подорожчання кредитів, зменшення питомої ваги залучених зовнішніх джерел фінансування через механізм випуску акцій, хибна податкова політика та ін. У США заборгованість не фінансових корпорацій з 1949 по 1988 зросла з 64 млрд. дол. до 1,2 трлн дол., з 1995 по 2004 – з 3 трлн дол. до 5 трлн дол. В Україні 2000 по 2003 частка збиткових підприємств і організацій скоротилась з 37,7 до 37,2%, але сума їх збитків зросла з 22,2 до 26,1 млрд. грн.. Рівень З. п. залежить від методики оцінки основного капіталу, землі й товарно-матеріальних цінностей, які входять до валових активів.
Заборгованість підприємств - Економічний словник
Схожі записи:
Контроль над зарплатою і цінами Контроль над зарплатою і цінами – різновид державної політики доходів, мета якої – змінити поведінку монополістів на ринках праці і продуктів таким чином, щоб вони...
Мібід (мівід) Мібід (мівід) – середня відсоткова ставка, яку оголошують великі московські банки-дилери при купівлі міжбанківських кредитів....
Сталість грошей Сталість грошей – сталість купівельної спроможності (сили) грошей, яка означає, що за грошову одиницю можна купити певну однакову кількість товарів і послуг упродовж тривалого періоду....
Картельне право Картельне право – форма антимонопольного законодавства, яка передбачає заборону всіх видів картелів із наданням дозволу на їх діяльність лише в особливих умовах, за винятком окремих...
Методи оцінки ефективності інвестицій Методи оцінки ефективності інвестицій – способи вимірювання очікуваних або фактичних результатів від упровадження інвестиційних проектів. У західній економічній літературі розрізняють: 1) методи, що базуються на...
Номінальна заробітна плата Номінальна заробітна плата (від лат. nominal is – іменний)- сума грошей, яку отримують робітники і службовці згідно з оцінкою вартості робочої сили. Н. з. п....
Пайовик Пайовик (паевик) – особа, котра внесла пай і стала, таким чином, членом товариства, в яке внесений пай....
Стадія знання Стадія знання – перша стадія ухвалення рішення відносно новизни, на якій за Роджерсом споживач отримує фізичні чи соціальні стимули, що привертають увагу до нового виробу....
Застава зареєстрована Застава зареєстрована – застава акцій, записаних на ім’я зареєстрованої особи, дані про яку містяться в реєстрі акціонерної компанії....
Надлишок товарних цінностей Надлишок товарних цінностей (излишок товарных ценностей) – перевищення нормативного рівня матеріальних цінностей....
Операційна діяльність Операційна діяльність – основна діяльність підприємства, а також інші види діяльності, які не є інвестиційною чи фінансовою діяльністю. Так, цукровий завод, крім основної діяльності –...
Офіційна облікова ставка Офіційна облікова ставка (официальная учетная ставка) – процентна ставка, що застосовується центральним банком країни в операціях із комерційними банками та іншими кредитними установами під час...
Багатство нематеріальне Багатство нематеріальне – частина національного багатства, що складається з накопиченої виробничої майстерності й досвіду людей, їхніх здібностей, потреб, творчих обдаровань, знань та інформації в знаках...
Хеджування випереджальне Хеджування випереджальне – вид хеджування, що полягає у купівлі чи продажу ф’ючерсного контракту до завершення угоди з реальним товаром....
Аналіз мотиваційний Аналіз мотиваційний – маркетингове дослідження причин і умов, які визначають поведінку споживача на ринку. Дає змогу з’ясувати характер інформації, яку використовує споживач під час пошуку...
Перехресне хеджування Перехресне хеджування – страхування ризику від одного фінансового інструмента придбанням ф’ючерса або опціону на інший фінансовий інструмент....
Валютні цінності Валютні цінності – валюта країни в усіх формах (банкноти, білети державного казначейства, монети тощо), платіжні документи (чеки, векселі, депозитні сертифікати, акредитиви тощо) та інші цінні...
Чистий інвестиційний дохід Чистий інвестиційний дохід – дохід у формі відсотків і дивідендів, отриманий громадянами однієї країни від громадян інших країн, за вирахуванням відсотків і дивідендів, які виплачують...
Споживачів очікування Споживачів очікування – уявлення споживачів про зміни економічної ситуації в країні та про свої можливості у майбутньому купувати нові товари і послуги. На противагу представникам...
Зонування Зонування – розвинена форма спільного підприємництва, зумовлена процесом створення та функціонування анклавних територій через залучення іноземного капіталу, управлінський досвід, регіональне стимулювання тощо....
Закон Кейнса Закон Кейнса – сформульований англійським економістом Дж. Кейнсом психолого-економічний закон, згідно з яким люди схильні, як правило, збільшувати споживання із зростанням доходів, але не настільки,...
Норма ефективності робочої сили Норма ефективності робочої сили – відношення обсягу щорічної економії робочого часу до витраченого робочого часу. Н. е. p. c. виражається формулою....
Фізичні особи Фізичні особи – люди та об’єднання людей, які, згідно з чинним законодавством розвинених країн, володіють право – і дієздатністю. В Англії та США ці поняття...
Вартість товару суспільна Вартість товару суспільна – вартість товару, яка відображає витрати суспільно необхідної праці на його виготовлення в межах національної економіки. Перетворення індивідуальних вартостей в єдину В....
Маркетинг недиференційований Маркетинг недиференційований – звертання (звернення) до всіх сегментів ринку на противагу зосередженню зусиль на одному сегменті....
Ціни виходу на ринок, або ринкові ціни Ціни виходу на ринок, або ринкові ціни – ціни, що складаються на ринку певної продукції у зв’язку з тенденціями попиту, пропозиції, конкуренції. В екстремальних умовах...
Недосконалість ринку Недосконалість ринку – будь-які відхилення від умов, що забезпечують досконалу конкуренцію, на відміну від неспроможності ринку, тобто його нездатності запропонувати покупцям певні товари і послуги...
Кліринг міжбанківський Кліринг міжбанківський – система взаємних безготівкових розрахунків усередині країни між банками, яка здійснюється через спеціальні розрахункові або клірингові палати, а також центральний банк і великі...
Інвестор агресивний Інвестор агресивний – інвестор, який у разі купівлі цінних паперів готовий ризикувати для отримання високих дивідендів....
Економічний бойкот Економічний бойкот (экономический бойкот) – повна або часткова відмова від економічних зв’язків з окремою приватною особою, фірмою, регіоном, державою, групою держав тощо....
Облігації зворотні Облігації зворотні – облігації, які їхній власник може повернути емітентові до закінчення терміну погашення за номінальною вартістю або обміняти на інші цінні папери за заздалегідь...
Маржинальна податкова ставка Маржинальна податкова ставка – ставка, за якою оподатковується кінцевий прирощуваний оподатковуваний прибуток....
Прогнозування бюджетне Прогнозування бюджетне – науково обгрунтовані пропозиції щодо тенденцій і напрямів розвитку бюджету (державних доходів і видатків) на близьку і віддалену перспективу, альтернативних шляхів і термінів...
Період базовий Період базовий – певний проміжок часу (місяць, рік тощо) або конкретна дата, з показниками яких зіставляються показники іншого періоду часу або дати....
Капітал використовуваний Капітал використовуваний – сума вкладеного власного капіталу й довготермінової заборгованості....