Застосування способу округлення чисел при додаванні та відніманні. Задачі на 2 дії, які містять знаходження невідомого множника

УРОК 44

Тема. Застосування способу округлення чисел при додаванні та відніманні. Задачі на 2 дії, які містять знаходження невідомого множника

Мета: вправляти учнів у застосуванні способу округлення чисел; опрацювати задачу, пов’язану з поняттям радіуса кола; вдосконалювати навички усної лічби.

Обладнання: картки для індивідуальної роботи, таблиця для усної лічби.

ХІД УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

1) Математичний диктант.

– На скільки

1 кг більший за 1 г?

– На скільки 1 кг менший за 1 т?

– На скільки 1 дм менший за 1 м?

– Число 20 470 зменшити у 10 разів.

– Число 680 збільшити у 100 разів.

– Знайти різницю чисел 1 000 і 500 і збільшити її у 10 разів.

2) Заповнити таблицю.

A

530

910

58

316

A + 126

1 000 – a

3) Робота за картками.

Обчислити приклади. У числовій колоні останнє число повинно збігатися з першим.

 Застосування способу округлення чисел при додаванні та відніманні. Задачі на 2 дії, які містять знаходження невідомого множника

4) Виконати дії.

10 т 09 ц – 2 т 02 ц, 10 км 076 м + 3 км 989 м.

II. Вивчення

нового матеріалу

1. Підготовча вправа

До кожного числа назвати найближче кругле число.

349, 27, 879, 444, 622.

2. Пояснення

– Щоб скласти два числа більш зручним способом, можна користуватись способом округлення. Наприклад: 39 + 27.

Округлимо 39 до 40, а 27 до 30. 40 + 30 = 70. Тепер із суми заберемо 3 і 1 – це ті числа, які ми додавали, щоб округлити числа. Отримаємо 70 – 3 – 1 = 66. Перевіримо: 39 + 27 = 66.

(Аналогічне пояснення – у розв’язанні прикладу 176 – 49.)

3. Первинне закріплення. Вправа № 372

4. Самостійне розв’язання прикладів № 373, 374

5. Фізкультхвилинка

III. Розвиток математичних умінь учнів

1. Задача № 375 (на дошці пропонується короткий запис умови)

2. Задача № 377 (з коментуванням)

3. Задача № 378 (з логічним навантаженням)

(10 + 8) : 3 = 6;

72 : 6 = 12;

10 – 6 = 4;

8 – 6 = 2;

12 – 4 = 48 (к.) – отримає Тарас;

12 – 2 = 24 (к.) – отримає Юрко.

4. Робота з геометричним матеріалом. Вправа № 377

IV. Підсумки уроку

V. Домашнє завдання

№ 379, 380.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,50 out of 5)


Застосування способу округлення чисел при додаванні та відніманні. Задачі на 2 дії, які містять знаходження невідомого множника - Плани-конспекти уроків по математиці


Застосування способу округлення чисел при додаванні та відніманні. Задачі на 2 дії, які містять знаходження невідомого множника