АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)
Урок 117. ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦІ ДІЛЕННЯ НА 8. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета: формувати навички швидких обчислень табличних випадків ділення на 8; удосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, математичне мовлення; виховувати самостійність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 137, завдання 915; 916)
Завдання 915
– На скільки більше осіб може розміститися
Завдання 916
– Прочитайте вирази, у яких відповіді одноцифрові; двоцифрові.
2. Усна лічба
1) Гра “Замкни коло”.
2) Веселі задачі.
– Ласун Карлсон з’їв 4 банки полуничного джему, а вишневого варення – в 3 рази більше. На скільки банок менше полуничного джему, ніж вишневого варення, з’їв Карлсон? (8)
– Фрекен Бок випекла 8 солодких плюшок, а ватрушок з сиром – на 4 менше. У скільки разів солодких плюшок було більше, ніж ватрушок з сиром? (2)
3) Робота за таблицею.
А | 27 | 32 | 34 | 8 | 30 |
B | 15 | 8 | 22 | 12 | 19 |
C | 6 | 5 | 7 | 5 | 7 |
(а + b) : с |
4) Які рівності та нерівності істинні, а які-хибні?
3. Хвилинка каліграфії
– Запишіть множину чисел, які діляться на 8.
4. Математичний диктант.
– Суму чисел 6 і 3 збільшити у 8 разів.
– Число 63 зменшити у 7 разів і додати 41.
– Добуток чисел 8 і 8 зменшити на 37.
– Частку чисел 56 і 8 збільшити на 28.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю ділення на 8.
IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 137-138)
Завдання 917
Учні “ланцюжком” усно виконують обчислення.
Завдання 918
Після колективного ознайомлення зі змістом задачі і вказівкою учні складають план розв’язання:
1) Скільки гудзиків пришив 1 учень першої групи? (24 : 4 = 6)
2) Скільки гудзиків пришив 1 учень другої групи? (25 : 5 = 5)
3) Яка група працювала краще? (6 > 5)
Відповідь: перша група працювала краще.
Сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують розв’язання у зошити.
Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії.
Завдання 919
Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.
Завдання 920. Коментоване розв’язання кругових прикладів
Учитель звертає увагу на те, яким чином виконуються обчислення.
Завдання 921*
Розв’язання краще записати у вигляді таблиці.
Трикутників | Квадратів | Усього | |
Тарас | 8 | 8 + 3 = 11 | 8 + 11 = 19 |
Юрко | 2 | 2 • 8 = 16 | 2 + 16 = 18 |
Відповідь: Тарас вирізав більше фігур.
Завдання 922. Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.
Завдання 922. Колективне розв’язування задачі Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. додаток)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 138, завдання 924; 925.
ДОДАТОК ДО УРОКУ 117
1. Самостійна робота
2. Робота над задачею
Квіткарка приготувала для продажу 43 гвоздики. Три із них вона поставила у вазу, а з решти склала 8 букетів. Скільки гвоздик у кожному букеті?
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв’язування логічних задач
1) Між цифрами 12; 3; 4; 5 поставте знаки дій і дужки так, щоб значення утвореного виразу дорівнювало 40.
(12 : 3 + 4) • 5 = 40
2) Одна нехороша людина завжди говорить неправду. Що вона відповість на запитання: “Що б ви відповіли, якби вас запитали, чи правдиві ви?”? Розв’язання. Якщо запитати брехуна, чи правдивий він, він збреше: “так”.
Ми запитуємо, що б він відповів на це запитання. І брехун не може правдиво сказати, що він відповів би “так”; він бреше: “Я відповів би “ні”.
Це вдала ілюстрація за темою “мінус на мінус дає плюс”: брехня про брехню може бути правдою.
Відповідь: ні.