АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)
Урок 92. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ. ПЕРЕВІРКА ВІДНІМАННЯ ДОДАВАННЯМ. ЗНАХОДЖЕННЯ ПЕРИМЕТРІВ ТРИКУТНИКІВ
Мета: проаналізувати результати контрольної роботи, організувати роботу над допущеними помилками; формувати вміння розв’язувати приклади і задачі, застосовуючи знання таблиці множення і правила про порядок дій; розвивати обчислювальні навички, математичне мовлення; виховувати уважність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.
Колективна робота над типовими помилками.
Індивідуальна робота над помилками, допущеними в контрольній роботі.
2. Гра “ланцюжок”
– Обчисліть і знайдіть правильну відповідь.
3. Математичний диктант
– Від числа 67 відняти суму чисел 12 і 14.
– До різниці чисел 35 і 24 додати 59.
– До 55 додати добуток чисел 3 і 5.
– Від добутку чисел 3 і 9 відняти частку чисел 9 і 3.
– Перший множник – 2, другий – частка чисел 40 і 5. Знайти добуток.
– Число 45 зменшити в 5 разів, а результат зменшити на 3.
– Третину
– Ділене – 25, дільник – різниця чисел 53 і 48. Знайти частку.
– Половину від числа 14 збільшити в 3 рази.
– До частки чисел 21 і 3 додати їх різницю.
Відповіді: 41; 70; 70; 24; 16; 6; 4; 5; 21; 25.
4. Хвилинка каліграфії
– Випишіть з математичного диктанту числа третього десятка, вставляючи пропущені.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми повторимо, як перевіряти віднімання додаванням.
IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 108-109)
Завдання 710. Усне виконання завдання
Учні пригадують, як називаються числа при додаванні.
Завдання 711. Коментоване розв’язання завдання
Учні з кожної різниці складають та обчислюють вираз на додавання. По черзі пояснюють завдання, працюючи в зошитах.
Завдання 712
Один учень біля дошки перевіряє віднімання додаванням і пояснює. Висновок. Щоб перевірити віднімання додаванням, можна до різниці додати від’ємник. Якщо дістанемо зменшуване, то розв’язання правильне.
Завдання 713
Учні “ланцюжком” обчислюють вирази з перевіркою.
Завдання 714
Учні знаходять значення виразу зі змінною.
Завдання 715
1) Колективне складання задач за короткими записами.
2) Самостійне розв’язування задачі.
3) Порівняння задач.
Завдання 716
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис, план розв’язання та самостійно розв’язують.
План розв’язання задачі:
1) Скільки всього одержали манних крупів і борошна?
2) Скільки кілограмів становили кормові відходи?
Завдання 717
Учні вимірюють довжини сторін трикутників, один учень біля дошки пояснює, як обчислити периметр.
Після цього порівнюють периметри трикутників АВС і КМО.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Гра “Не помилися!”
2. Розв’язування задач
1) Тато ніс 2 коробки по 8 кг, а Дмитрик – 2 сумки по 3 кг. На скільки кілограмів вантаж тата важчий?
8 • 2 – 3 • 2 = 10 (кг)
2) Олегу потрібно купити олівець за 8 копійок. Він дав касирові 2 монети по 5 копійок. Скільки здачі отримає Олег?
5 • 2 – 8 = 2 (к.)
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв’язування логічної задачі
Троє клоунів – Тім, Рудий та Соня – живуть в одному під’їзді на різних поверхах: п’ятому, сьомому, восьмому. Тім живе не нижче, а Рудий не вище за Соню. Хто з клоунів на якому поверсі живе? (Тім – на восьмому, Соня – на сьомому, Рудий – на п’ятому.)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 109, завдання 718; 719.