Анахарсій – перший філософ кінця VI – початку V ст. до н. е. на території скіфської держави (про нього писав Геродот), основними жителями якої були скіфи – орачі – нащадки трипільських племен. Розмірковуючи про торгівлю між країнами, А. вживав поняття “справедлива ціна”. Звертаючись до окремих правителів, закликав берегти людей, якими вони правлять, засуджував купців за прагнення до наживи, позитивною вважав наявність у скіфів суспільної власності на землю, виступав проти гноблення, обстоював свободу.
Анахарсій - Економічний словник
Схожі записи:
Адаптація працівника Адаптація працівника – пристосування працівника до умов нового місця роботи: умов праці, психологічного клімату, трудових відносин, умов оплати праці тощо....
Екстремальне значення Екстремальне значення – найбільше (максимум) або найменше (мінімум) значення економічного показника....
Кільце біржове “Кільце біржове” – 1) місце на біржі, де дозволяється здійснювати угоди членам біржі; 2) ф’ючерсний ринок у приміщенні біржі, де біржовики стоять або сидять колом....
Контроль інспекційний Контроль інспекційний – контроль, який здійснюється уповноваженими особами за правильністю й законністю дій підвідомчих органів та осіб....
Суперечності перехідної економіки Суперечності перехідної економіки – взаємодія (взаємозумовленість, взаємозаперечення, взаємопроникнення) протилежних сторін, тенденцій і властивостей перехідної економіки, внаслідок чого вони стають джерелом її функціонування та розвитку. Оскільки...
Страхування подвійне Страхування подвійне – страхування одного і того ж об’єкта від одних і тих самих ризиків (небезпек) у кількох страховиків, за якого загальна страхова сума перевищує...
Сімейний підряд Сімейний підряд – форма індивідуально-колективного підряду, за якої керівники господарства укладають договір з групою працівників (що означає колективний підряд) або з членами однієї сім’ї (що...
Економіка будівництва Економіка будівництва – 1) окрема галузь народного господарства; 2) наука, яка вивчає сукупність економічних відносин взаємодії з продуктивними силами у будівництві, а також господарський механізм...
Боргова економіка Боргова економіка – економіка національних країн, яка значною мірою розвивається за рахунок постійного залучення іноземних інвестицій та заощаджень. Загалом на початку XXI ст. понад 200...
Маркетингова служба підприємства Маркетингова служба підприємства – підрозділ підприємства, який на підставі принципів і методів маркетингу виконує комплекс економічних завдань: від вивчення ринку до розробки обгрунтованих рекомендацій щодо...
Розробка плану (проекту, програми) Розробка плану (проекту, програми) – обгрунтування стратегічної ідеї, розробка на її основі програми, формулювання цілей, шляхів і способів їх досягнення (в т. ч. ресурсних можливостей),...
Державна митна служба Державна митна служба (государственная таможенная служба) – центральний орган виконавчої влади. Митну справу здійснюють регіональні митниці, митниці, спеціалізовані митні управління та організації, які утворюються у...
Картель Картель (від фр. cartel) – об’єднання декількох підприємств однієї галузі виробництва, учасники якого зберігають власність на засоби виробництва і виготовлений продукт, виробничу та комерційну самостійність,...
Кредит міжбанківський Кредит міжбанківський – взаємне розміщення фінансових ресурсів банками для здійснення активних операцій, посилення ліквідності та збільшення норм обов’язкових резервів на певний термін....
Касова книга Касова книга – форма відображення операцій з готівкою, їх обліку, організації, реєстрації надходжень та видатків в касі підприємства....
Доходи Доходи – грошові надходження за одиницю часу юридичних та фізичних осіб; показник господарської діяльності підприємств, установ, організацій. Розрізняються Д. від реалізації та позареалізаційні, Д. від...
Балансовий трансферт Балансовий трансферт (балансовый трансферт) – документально підтверджене власником цінних паперів право передачі його власності (цінних паперів) іншому власникові без зазначення особи, якій вона передається....
Фактори маркетингу Фактори маркетингу, або складові комплексу маркетингу – ідея, згідно з якою чотирма факторами, на яких базується маркетингова стратегія, є: продукція, ціна, реклама і реалізація....
Крива байдужості споживача Крива байдужості споживача – крива, яка характеризує комбінації двох або більше товарів, що мають для споживача однакову загальну корисність, а отже, забезпечують однаковий рівень задоволення...
Оптовик Оптовик (оптовик) – особа, що займається оптовою (гуртовою) торгівлею: операціями закупок великих партій товарів, складуванням і постачанням їх роздрібним торговцям за оптовими цінами але з...
Податок на прибутки корпорацій Податок на прибутки корпорацій – податок, який стягує держава з прибутків підприємств (корпорацій, фірм та ін.). Запроваджений у XX ст. у США. З 1909 по...
Науковий ступінь Науковий ступінь (научная степень) – Науковими ступенями є кандидат наук і доктор наук. Наукові ступені кандидата і доктора наук присуджуються спеціалізованими вченими радами вищих навчальних...
Гроші кредитні Гроші кредитні (деньги кредитные) – гроші, що виникли у зв’язку з розвитком кредитних відносин. Як Г. к. виступають банківські білети, векселі, переказні векселі (тратта) та...
Витіснення економічне Витіснення економічне – дія однієї фірми або компанії конкурента щодо інших з метою витіснення з ринку збуту або ослаблення їхніх позицій....
Форми рентабельності Форми рентабельності – основні способи існування та вираження рентабельності на макро – і мі – кроекономічному рівнях. Своєю чергою, на мікроекономічному рівні розрізняють рентабельність на...
Норма обороту Норма обороту – відношення річного обсягу продажу до обсягу товарів, що зберігаються на складі в середньому протягом року....
Ціна об’єкта капітального будівництва Ціна об’єкта капітального будівництва – ціна, що формується на основі витрат у процесі будівництва складного об’єкта, на комплексне устаткування, будівельно-монтажні роботи та інженерно-консультаційні послуги. Водночас...
Первіснообщинний спосіб виробництва Первіснообщинний спосіб виробництва – перший в історії людства суспільний спосіб виробництва, для якого характерна спільна (общинна) власність на засоби виробництва, колективний характер виробництва і розподіл...
Акт інкорпорування Акт інкорпорування (акт инконпорирования) – дозвіл, засвідчення державного органу на створення корпорації....
Оппенгеймер Оппенгеймер (Oppenhejmer) Франц (1864 – 1943) – німецький економіст і соціолог, представник соціальної школи. Для методології О. характерна правова інтерпретація економічних явищ. Капіталізм О. розглядав...
Управління акціонерними товариствами Управління акціонерними товариствами – свідомий цілеспрямований вплив вищого органу управління цими товариствами, а також ради директорів, інституціональних інвесторів та опосередковано інших суб’єктів (фондових бірж) на...
Податковий кодекс Податковий кодекс (налоговый кодекс) – зібрання законодавчих актів про оподаткування, об’єднаних в один цілісний документ....
Якість праці Якість праці – комплекс критеріїв, які характеризують конкретну працю та її здатність забезпечувати різні форми ефективності. До таких критеріїв належать ступінь її складності, інтенсивність, економічність...
Економічна безпека продуктивних сил Економічна безпека продуктивних сил – рівень і характер розвитку продуктивних сил, який забезпечує соціально-економічний прогрес країни та захищеність продуктивних сил від внутрішніх і зовнішніх загроз....
Акцизний збір Акцизний збір (акцизный сбор) – непрямий податок на високорентабельні та монопольні товари, що включаються до їх цін. Сплачують виробники та імпортери підакцизних товарів. Ставки акцизного...