Урок 66. Бережи природу
Люди, бережіть ліси –
Джерело добра й краси!
Щоб росли по всіх долинах
Сосни, в’язи та ялини.
Бережіть ліси!
Білці, куниці та ведмежаті
Ліс – це родина й житло.
Кожній тварині хочеться мати
Дім, де є мир і тепло.
Лариса Фесюкова
– Для кого ліс – це житло? До чого закликає автор вірша?
ЗЛАМАНА ЯБЛУНЬКА
Бігаючи подвір’ям школи, Мишко послизнувся й упав на маленьку яблуньку, яку посадили цієї весни.
– Мишко яблуньку зламав! Мишко яблуньку зламав! – закричали
– Хіба ти не бачиш, куди біжиш? – докоряла вчителька. – Що ж тепер робити? Яблунька померла. Стирчатиме зламаний стовбурець.
Мишко зробився мовчазний та задумливий. Він приходив до школи задовго до уроків, дивився на зелений рядочок яблуньок. Мишкові тяжко було дивитись на зламану яблуньку.
Якось учителька повела їхній клас у садок.
– Діти, – сказала вона, – давайте порахуємо, скільки тут яблуньок, груш, вишень.
Мишко пішов уздовж яблуневого рядка. Він добре знав, що тридцять живих яблуньок і одна мертва.
– Яблунька оживає!.. – сказав він схвильовано.
Підійшла вчителька.
– Так, оживає, – сказала вона. – Це буде твоя яблунька. Добре, Мишку?
– Добре, – зрадів Мишко і побіг до колодязя.
– Куди це ти? – запитала вчителька.
– Поллю свою яблуньку.
Василь Сухомлинський
– Знайди в тексті і прочитай, чому вчителька докоряла хлопчикові. Чи загинуло деревце?
Розглянь малюнки і розташуй їх у правильній послідовності. Перекажи оповідання за малюнками.
Добрим світ створив творець,
Сонце – спільний наш отець,
А Земля, звичайно, мати,
Треба Землю зберігати!
Надія Григор’єва
Запам’ятай!
Російською мовою | Українською мовою |
Двор | Подвір’я |
Общий | Спільний |
Посчитаем | Порахуємо |