ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: УЧИТИ ВИКОНУВАТИ ДІЛЕННЯ СКЛАДЕНИХ ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ НА ПРОСТІ ІМЕНОВАНІ ЧИСЛА; ЗАКРІПЛЮВАТИ ВМІННЯ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ, ЩО МІСТЯТЬ ЗМЕНШЕННЯ В КІЛЬКА РАЗІВ І ЗНАХОДЖЕННЯ ЧАСТИНИ ЧИСЛА
I. Перевірка домашнього завдання
Фронтально перевірити вибір дії для розв’язування задачі 705, пояснити ділення в останньому стовпчику вправи 704.
II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів
1. Завдання для опитування.
1) Обчислити: 72 км 160 м : 4.
2) Задача. У 6 однакових ящиках 72 кг винограду. Скільки потрібно
3) Виразити в дециметрах: 5 м; 4026 см.
2. Усні обчислення.
Вправа 706. Підсумовуючи, зазначити, що перед діленням іменованого числа на іменоване, необхідно виразити їх в однакових одиницях і знайти, скільки разів дільник міститься в діленому, або в скільки разів ділене більше від дільника.
III. Повідомлення теми та мети уроку
Учитель повідомляє, що на уроці учні ділитимуть складені іменовані числа на прості іменовані, розв’язуватимуть задачі та обчислюватимуть вирази.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Задача 709. Пояснити,
2. Вправа 707 (коментоване та самостійне виконання).
3. Задача 708. Проаналізувати від запитання, записати розв’язання на дошці, пояснюючи вибір та виконання дій.
V. Повторення та закріплення вивченого матеріалу
1. Задача 711. Скласти план, записати розв’язання на дошці, пояснити ділення.
2. Вправа 712 – самостійна робота. Перевіряючи, порівняти вирази першого стовпчика.
3. Задача 710 (усно).
4. Додаткові диференційовані завдання.
Задача 1. Сестра молодша за брата у стільки разів, скільки років братові. Скільки років сестрі?
Задача 2. Перший шматок тканини завдовжки 20 м і шириною 2 м коштує 2000 грн. Яка вартість другого шматка цієї тканини завдовжки 30 м і завширшки 4 м?
VI. Підсумок уроку
Виконували ділення складених іменованих чисел на прості іменовані. Що треба зробити, перш ніж виконувати ділення складених іменованих чисел на просте іменоване?