Доповнення діалогу. Складання усної розповіді за серією малюнків

Урок 50

Тема. Доповнення діалогу. Складання усної розповіді за серією малюнків

Мета: учити розрізняти власні та загальні іменники (без уживання термінів); удосконалювати вміння писати імена, по батькові та прізвища з великої літери; формувати навички грамотного написання диктантів; розширювати лексичний запас учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчання

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 218)

– Поясніть вживання

великої літери в словах.

– А які ще слова ми повинні писати з великої літери? Наведіть приклади.

2. Колективна робота з віршем

– Доповніть вірш, вставляючи пропущені слова.

Віє вітер. Сильний дух

Схопив у лісі ____,

А в ганнусі – _____.

Та й далеко десь закинув. (капелюх, хустину)

– Чи всі слова в цьому вірші написані правильно? Поясніть, чому ви так думаєте.

III. Повідомлення теми й мети уроку

– Сьогодні ми вдосконалимо свої знання та вміння, набуті під час вивчення

слів, що називають предмети. А також закріпимо знання про правопис великої букви в іменах, по батькові та прізвищах. Протягом уроку вчитимемося складати розповіді та писати диктант, вести діалоги.

IV. Робота над вивченням нового матеріалу

1. Самостійна робота (вправа 222)

– Поясніть уживання великої літери.

2. Робота в парах (вправа 219)

Перевірка – опитування пари.

– Які слова треба писати з великої літери?

3. Робота в парах (вправа 221)

– Усно складіть речення так, щоб виділені у вірші слова писали з великої літери. Поясніть свою думку.

4. Фізкультхвилинка

V. Закріплення та систематизація знань

1. Творчий диктант

– Запишіть речення під диктовку, доповнюючи їх потрібними словами.

Мене звуть… . Мою маму… . Мого тата звуть… . Мою вчительку звуть… .

– Прочитайте слова, які ви написали з великої літери. Поясніть чому.

– Які ще слова слід писати з великої літери? Наведіть приклади.

2. Розвиток зв’язного мовлення (вправа 220)

Завдання 1, 3 опрацювати колективно.

Завдання 2 запропонувати опрацювати самостійно.

– Як ви записали імена хлопчиків?

– А які ще слова слід писати з великої букви?

3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

VI. Підсумок уроку

– Що ми сьогодні вчимося робити?

– Як потрібно писати імена, по батькові та прізвища людей? Наведіть приклади.

VII. Домашнє завдання

Вправа 223.




Доповнення діалогу. Складання усної розповіді за серією малюнків