Тип уроку: урок-лекція.
Мета: формувати в учнів початкові уявлення про фізику як природничу науку, про зміст фізики, про фізичні тіла та явища; формувати інтерес до вивчення фізики, розширювати кругозір учнів.
Обладнання та наочність: електрична схема з лампочкою, камертон, магніт з металевими ошурками, демонстрація процесу плавлення парафіну та процесу кипіння води.
Відеофрагмент: фізичні явища (блискавка, полярне сяйво, політ птиць, рух автомобіля тощо).
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III.
Запитання для фронтального опитування
– Що таке природа?
– Які науки про природу вам відомі? Що вони вивчають?
– Що вивчає фізика?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення нової теми
– Матерія. Види матерії: поле та речовина.
– Фізичні тіла.
– Фізичні явища.
– Фізичні дослідження.
– Спостереження.
– Експеримент.
– Теоретичні дослідження.
– Фізична модель.
– Фізична теорія. Фізичні
– Зв’язок фізики з іншими науками.
– Фізика в техніці та на виробництві.
– Фізика в побуті.
Опорний конспект
Фізичні явища | ||
Фізичні явища | Приклади | Характерні прояви |
Теплові | Нагрівання води, процес плавлення льоду, процес випаровування рідини | Змінюється агрегатний стан речовини або змінюється температура речовини в заданому агрегатному стані |
Світлові | ||
Механічні | ||
Електричні | ||
Магнітні | ||
Звукові |
Методи фізичних досліджень | ||||
Експериментальні | Теоретичні | |||
Спостереження | Експеримент | Гіпотеза | Моделювання | Математичний Розрахунок |
Послідовність етапів фізичних досліджень
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
– Що вивчає фізика?
– Чому фізику вважають основою техніки?
– Які види матерії вам відомі?
– Що називають фізичними тілами?
– Що називають фізичними явищами? Наведіть приклади різних фізичних явищ.
– Які методи досліджень використовує фізика?
– Як ви розумієте вислів А. Ейнштейна “Наука не є й ніколи не буде завершеною книгою…” ?
Демонстрування відеофрагментів з коментарем учнів щодо того, які фізичні явища відбуваються.
Розв’язування завдань із задачника (1.16-1.22).
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Вивчити конспект.
– Завдання за підручником: вивчити §§ 1,3; розв’язати вправу 1 письмово
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Завдання за задачником: №№ 1.30,1.31
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Додаткове завдання: розпочати роботу над навчальним проектом № 1
_____________________________________________________
_____________________________________________________