Урок 24.
Інструментальний концерт
Мета уроку: познайомити учнів із жанром інструментального концерту, визначити його особливості. Дати визначення поняття “концерт”. Розвивати співацькі навички, збагачувати слуховий досвід і кругозір учнів. Виховувати культуру виконання і слухання музики, викликати інтерес до класичної музики.
Очікувані результати: учні пояснюють особливості жанру інструментального концерту і його відмінності від симфонії, спостерігають за звучанням мелодії народної пісні у Концерті № 2 для фортепіано
Обладнання: _________________________________________
Тип уроку: комбінований, поглиблення теми.
Домінанти уроку:
– концерт;
– інструментальний концерт;
– симфонічні жанри.
1. Організаційний етап
1.1. Вхід до класу під музику.
1.2. Перевірка присутності учнів:
Кількість за списком ___,
Кількість присутніх на уроці ___,
Відсутніх ___.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
2. Орієнтовний план уроку
2.1. Вхід до
2.2. Розспівування. Українська народна пісня “Не зву тебе “журавель” (муз. В. Верховинця).
2.3. Продовження роботи над піснею “Скоро сонечко пригріє” (муз. Б. Фільц).
2.4. Розучування пісні “А вже красне сонечко” (муз. П. Козицького). Виконання в русі.
2.5. Виконання в русі вивчених веснянок, української народної пісні “Кривий танок”.
2.6. Ознайомлення з українською народною піснею “Ой лопнув обруч”. Виконання 1-го куплету.
2.7. Бесіда за темою уроку.
2.8. Слухання фіналу Концерту № 2 для фортепіано з оркестром І. Берковича.
2.9. Узагальнення матеріалу.
2.10. Вихід із класу під мелодію української народної пісні “Ой лопнув обруч” (або за вибором учителя).
3. Актуалізація опорних знань
3.1. Повторення матеріалу попередніх уроків.
3.2. Роспівування. Українська народна пісня “Не зву тебе “журавель” (муз. В. Верховинця).
3.3. Продовження роботи над піснею “Скоро сонечко пригріє” (муз. Б. Фільц).
3.4. Виконання в русі вивчених веснянок, української народної пісні “Кривий танок”.
4. Мотивація навчальної діяльності
4.1. Повідомлення теми уроку.
4.2. Мотиваційна бесіда з учнями.
Наша цікава подорож “музичними країнами” продовжується. Сьогодні пісня приведе нас до країни Концерт. Учні познайомляться з особливостями цього симфонічного жанру, з’ясують, чим він відрізняється від симфонії. Збагачення знань про основні музичні жанри розширює кругозір учнів, вчить краще розуміти музику і допомагає стати вдумливими серйозними слухачами.
5. Етап засвоєння нових знань
5.1. Розучування пісні “А вже красне сонечко” (муз. П. Козицького). Виконання в русі.
5.2. Бесіда за темою уроку.
5.3. Ознайомлення з українською народною піснею “Ой лопнув обруч”. Виконання 1-го куплету.
5.4. Слухання фіналу Концерту № 2 для фортепіано з оркестром І. Берковича.
6. Узагальнення та закріплення знань
6.1. Що нового дізналися учні про музику?
6.2. Що таке концерт?
6.3. Чим жанр концерту відрізняється від симфонії?
Учні познайомилися з двома складними симфонічними жанрами – симфонією і концертом. І симфонію, і концерт виконує симфонічний оркестр. Але в концерті два виконавці – симфонічний оркестр і солюючий інструмент, які наче “змагаються” між собою.
6.4. За бажанням – завдання в “Робочому зошиті з музичного мистецтва”.
7. Підбиття підсумків уроку
Так саме, як і у симфонії, у концертах звучать мелодії пісень, танців і маршів. Але під них ніхто не танцює і не крокує, і пісень ніхто не співає. Музику концертів, як і музику симфоній, слухають – у філармоніях чи консерваторіях. Таким чином, три типи музики ввели нас у світ симфонічної музики.
8. Вихід із класу
Під мелодію української народної пісні “Ой лопнув обруч” (або за вибором учителя).