Мета. Розширювати знання про правила поведінки у школі; формувати навички безпечної поведінки у спортивному залі, їдальні, на східцях, під час проведення рухливих ігор на перервах, у позаурочний час; виховувати відповідальність за свою поведінку.
Обладнання. Картки для групової та парної роботи, малюнки з теми.
Зміст уроку
I. Організація класу.
Девіз нашого уроку:
“Не просто слухати, а чути, не просто відповідати, а міркувати, дружно і плідно працювати”.
II. Перевірка домашнього завдання.
1. Гра “Мікрофон”.
–
2. Зачитування підготовлених розповідей.
III. Вивчення нового матеріалу.
1. Актуалізація опорних знань.
– Де ви проводите найбільше часу?
– Чи подобається вам навчатися у школі?
– Чи є у вас у класі друзі?
– Чи із задоволенням ви приходите до школи?
– Чи завжди ви безпечно почуваєтеся у школі?
2. Оголошення теми і мети уроку.
– Сьогодні на уроці йтиметься про школу. Ми будемо визначати небезпечні та безпечні ситуації, які можуть трапитися. Навчимося правильно поводити
3. Робота з підручником (с. 66). Читання статті.
– Хто оточує нас у школі?
– Що потрібно робити для того, щоб нам було затишно і безпечно в школі?
– Про які правила поведінки в давній школі ви довідалися?
Які з них ви б не хотіли запроваджувати в сучасній школі? Чому?
4. Робота в групах.
А) Представник кожної групи отримує завдання.
Розшифрувати, що написано на картках.
I група – ЯНЬЛАДЇ (їдальня)
II група – ЛАЗТРОПС (спортзал)
III група – ЬЛЮБИТСЕВ (вестибюль)
IV група – РОДИРОК (коридор)
V група – ТЕНІБАК (кабінет)
Б) Скласти правила культурних взаємовідносин у тому місці, про яке написано в картці.
В) Звіт груп.
5. Бесіда про правила поведінки на вулиці.
– Усі ми багато разів на день користуємося вулицями та дорогами тих міст, містечок і сіл, у яких живемо, або й просто любимо прогулятись рідною вулицею. На вулиці можна цікаво провести свій вільний час, покататись на велосипеді, роликах, пограти у футбол чи інші рухливі ігри. Проте, чи завжди ми пам’ятаємо, що, вийшовши за поріг домівки, стаємо не тільки учасниками дорожнього руху, але й потрапляємо в оточення інших людей. Тому потрібно дотримуватись правил поведінки на вулиці.
– Які правила поведінки на вулиці ви знаєте?
– Чи завжди їх дотримуєтесь?
6. Фізкультхвилинка.
IV. Закріплення вивченого.
1. Читання оповідання Бруно Ферреро “Гвіздки” (с. 68-69).
– Які риси характеру були притаманні хлопчику?
– Яку пораду дав йому батько?
– Як змінився хлопчик? Чому?
– Яких ран можна завдати людям, коли перебуваєш у гніві?
2. Робота з прислів’ями (с. 69).
Гра “Прошу слова”.
Конкурс на краще тлумачення прислів’я.
3. Робота в зошиті.
4. Робота в групах.
I група. Скласти розповідь про те, як виглядав би звичайний похід за хлібом, якщо б ніхто не дотримувався правил поведінки.
II група. Скласти розповідь про школу для тварин, в якій навчаються звірі, які не дуже ладнають між собою. (Наприклад, коти і собаки, зайці і вовки)
V. Підсумок уроку.
Вправа “Закінчи речення”.
– Я запам’ятав….
– Я навчився….
– Я усвідомив….
VI. Домашнє завдання.
Складіть правила культурних взаємин:
– у місті майбутнього;
– у школі майбутнього.