Мета: сформувати експериментальні навички учнів; виховувати акуратність під час проведення експериментів, розвивати логічне мислення, вміння пояснювати, аналізувати фізичні явища, робити висновки з експерименту.
Тип уроку: урок формування практичних навичок.
Обладнання та наочність: обладнання лабораторної роботи, зошит із друкованою основою для виконання лабораторних робіт. Відеофрагмент: дослід із змішування променів різного кольору (можна використати комп’ютерне моделювання).
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ.
ІІІ. Виконання лабораторної роботи
Правила з техніки безпеки для учнів у кабінеті фізики:
– Лабораторне обладнання розміщуйте на своєму робочому місці акуратно, щоб запобігти падінню приладів або їх перекиданню.
– Чітко дотримуйтеся порядку виконання лабораторної роботи та правил техніки безпеки.
– Будьте уважні й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.
– Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.
– Не починайте роботу без дозволу вчителя.
– При проведенні дослідів не допускайте граничних
– Стежте за справністю кріплень використовуваного обладнання, користуйтеся тільки справними приладами й обладнанням.
– Після завершення лабораторної роботи ретельно приберіть своє робоче місце.
– Із класу виходьте тільки з дозволу вчителя.
– При отриманні травми або поганому самопочутті повідомте про це вчителя.
1. Пропонується використовувати три однакові ліхтарики та плівки від повітряних кульок. Порядок виконання роботи:
– На склі ліхтариків за допомогою ниток закріплюють червону, синю та зелені плівки.
– Ліхтарики вмикають парами та спрямовують конуси світла на білий аркуш так, щоб вони накладалися один на одного.
2. Учні заповнюють таблицю.
№ досліду | Основні кольори | Вторинний колір |
1 | Червоний + зелений | |
2 | Синій + зелений | |
3 | Синій + червоний |
IV. Підбиття підсумків уроку
V. Домашнє завдання
– Завдання за підручником. Стор.132 вправа письмово.
– Завдання за задачником:
– Додаткове завдання:
– Проведіть дослід. Круг поділіть на сім рівних секторів і розфарбуйте кожен сектор в один із кольорів спектра відповідно до порядку кольорів у спектрі. Круг розкрутіть навколо своєї осі ( на олівці або обережно на дрилі, міксері). Що ви спостерігаєте?
– Візьмить інший круг і розділить його на три рівних сектори. Пофарбуйте сектори у червоний, синій та зелений кольори. Знов розкрутить круг навколо вісі. Що тепер ви спостерігаєте? Зробіть висновки.