Матриця маркетингова стратегічна (за товарами і ринками) – просторова модель, за допомогою якої розробляється стратегія фірм і компаній і оцінюється їх позиція на ринку. Розроблена американським економістом І. Ансоффом 1957. Двома осями координат цієї матриці є продукти і ринки, в межах яких виокремлюються чотири стратегії (квадранти) зростання: 1) проникнення на ринок; 2) розвиток ринку; 3) розвиток продукту; 4) диверсифікація, в межах якої, своєю чергою, виокремлюється горизонтальна диверсифікація (новий продукт на ринку), вертикальна диверсифікація (проникнення у бізнес постачальників або споживачів), концентрація (новий продукт, тісно пов’язаний з уже існуючими на новому ринку продуктами), конгломерація (новий продукт на новому ринку).
Матриця маркетингова стратегічна - Економічний словник
Схожі записи:
Абсолютна перевага Абсолютна перевага – можливості певної країни виробляти і реалізувати продукцію (послуги) на світовому ринку за нижчою вартістю, ніж в інших країнах. Країни, в яких є...
Гібридні цінні папери Гібридні цінні папери – цінні папери у формі облігацій, які водночас можуть бути використані як привілейовані кумулятивні акції....
Амортизація боргу Амортизація боргу – оплата позик, облігацій завдяки регулярним платежам. А. б. стосується довготермінових позик і здійснюється щорічно. Нерідко на облігаціях (бонах) друкується графік А. б.,...
Комерційний (підприємницький) ризик Комерційний (підприємницький) ризик – можливість появи обставин, які приносять матеріальні збитки....
Брейківен Брейківен – обсяг виробництва товарів, послуг і виконаних робіт, за якого сукупні витрати відповідають виторгу від їх реалізації....
Вартість виробництва Вартість виробництва – вартість, яка формується на основі виробничих відносин у процесі безпосереднього виробництва і виступає як втілена у продукті абстрактна праця. В. в. є...
Типи підприємств Типи підприємств – класифікація підприємств залежно від основних типів власності, кількості зайнятих та інших критеріїв. Виділяють приватні, колективні, державні (за демократичної влади вони стають суспільними),...
Зовнішньоекономічна діяльність Зовнішньоекономічна діяльність (внешнеэкономическая деятельность) – форма торгівельно-економічної міжнародної діяльності держави, організацій, установ усіх форм власності, пов’язана з експортом та імпортом товарів, послуг, реалізації спільних виробничих,...
Закордоні інвестиції Закордоні інвестиції (зарубежные инвестиции) – довгострокові вкладення приватного або державного капіталу за кордоном у підприємства різних галузей економіки з метою отримання прибутку....
Ліцензія проста Ліцензія проста – ліцензія, видана з умовою, що ліцензіар зберігає за собою право використовувати об’єкт угоди і передавати його третім особам....
Коефіцієнт придатності основних фондів Коефіцієнт придатності основних фондів – показник стану основних фондів на певний момент часу. К. п. о. ф. обчислюють за формулою: де Ф – повна балансова...
Стратегія вибіркового проникнення Стратегія вибіркового проникнення – встановлення високої ціни товару за незначного стимулювання його збуту; низький рівень витрат підприємства, фірми і компанії на маркетинг....
Оборотність оборотних засобів Оборотність оборотних засобів – повернення авансованих оборотних коштів за період від купівлі необхідних матеріальних цінностей для виготовлення певної продукції до отримання готівки за її реалізацію....
Трудова дiяльнiсть Трудова дiяльнiсть (трудовая деятельность) – реалiзацiя цiльової функцiї, сформованої потребами суспiльства, здiйснювана у певнiй органiзацiйно-правовiй формi господарювання....
Експорт Експорт (від лат. exportare – вивозити) – вивіз товарів, вироблених, добутих або вирощених в даній країні. Е. товарів, раніше ввезених в країну, які не пройшли...
Ціна викупна Ціна викупна – ціна, яку має заплатити компанія за цінний папір у разі його вилучення з обігу. Ц. в. переважно перевищує номінальну вартість облігації і...
Кене Кене (Quesnay) Франсуа (1694 – 1774) – французький економіст, засновник течії фізіократизму. За основною професією – лікар, автор низки наукових праць з медицини. Науково обгрунтував...
Позика протермінована Позика протермінована – позика, вчасно не повернена банкові через фінансові ускладнення позичальника....
Кореспондентський договір Кореспондентський договір – угода між двома або кількома кредитними установами однієї або різних країн про здійснення платежів і розрахунків, які виконує одна кредитна установа за...
(Say) Жан Батіст Сей (Say) Жан Батіст (1767-1832) – французький економіст, захисник інтересів великої буржуазії. Народився в сім’ї ліонського купця, освіту отримав у Великобританії, служив у конторі страхової...
Афілійована особа Афілійована особа – інвестиційний керуючий, засновники, а також учасники інвестиційного фонду, кожен з яких володіє не менш як 25% інвестиційних сертифікатів....
Витрати нав’язані Витрати нав’язані – фактичні витрати виробництва на певний товар, що дорівнюють найвищій корисності тих благ, які суспільство, підприємець можуть отримати за найоптимальнішого використання економічних ресурсів...
Зайнятість ефективна Зайнятість ефективна – зайнятість, яка здійснюється відповідно до вимог інтенсивного типу відтворення та критеріїв економічної доцільності і соціальної результативності, зорієнтована на скорочення ручної, непрестижної, важкої...
Економічна ефективність міжнародної спеціалізації та кооперування Економічна ефективність міжнародної спеціалізації та кооперування – співвідношення переваг від спільної діяльності виробників різних країн на договірній основі через створення окремих видів продукції, які є...
Плеханов Георгій Валентинович Плеханов Георгій Валентинович (1856-1918) – російський економіст, марксист. У своїх роботах “Соціалізм і політична боротьба” (1883), “Наші розбіжності” (1885), “Обгрунтування народництва в працях пана Воронцова...
Платіж зовнішній Платіж зовнішній – витрата валюти (власної або іноземної) окремими особами, підприємствами та урядами однієї країни на купівлю товарів і послуг в інших країнах, а також...
Адміністративні збори Адміністративні збори – платежі, які вилучають у фізичних та юридичних осіб за надання певних послуг (видача паспортів, свідоцтв тощо). Встановлюються у фіксованих розмірах....
Свобода держави економічна Свобода держави економічна – здатність держави ухвалювати науково обгрунтовані господарські рішення, позитивно впливати на розширене і стабільне відтворення ефективної економічної системи в інтересах людини, а...
Крива Лоренца Крива Лоренца – крива, яка показує розподіл доходів у суспільстві та його відхилення від лінії абсолютної рівності, ступінь, а отже, нерівність розподілу. Ступінь нерівності вимірюється...
Ціна довідкова Ціна довідкова – ціна, яка є початковою для продавця і покупця при визначенні контрактної ціни, що фіксується у документах про угоду....
Реформи соціально-економічні Реформи соціально-економічні (лат. reformare – перетворювати) – процес поступових і послідовних кількісно-якісних змін окремих підсистем економічної системи (продуктивних сил, техніко-економічних, організаційно-економічних відносин, відносин економічної власності...
Принцип цінового вирівнювання Принцип цінового вирівнювання – принцип, згідно з яким на ринку пропозиція зростає за умови, що ціни перевищують витрати, і навпаки....
Рентабельність підприємства Рентабельність підприємства (рентабельность предприятия) – показник використання, який характеризує економічну вигідність продукції і визначається відношенням прибутку від реалізації до повних витрат (собівартості) на її виробництво...
Натуральне господарство Натуральне господарство (натуральное хозяйство) – господарство, що задовольняє свої потреби за рахунок власного виробництва....
Класифікація ризиків у діяльності комерційних банків Класифікація ризиків у діяльності комерційних банків – розподіл ризиків залежно від їх значущості та сфери виникнення. В економічній сфері найважливішими ризиками є кредитний, відсотковий, валютний,...