Урок 16
Музичний хоровод
Мета уроку: узагальнення теми І семестру. З’ясувати рівень засвоєння матеріалу: як учні навчилися слухати музику, розуміти її характер, настрій, емоційно-образний зміст, яких виконавських навичок набули.
Очікувані результати: учні розповідають, про що вони дізналися на уроках музичного мистецтва, яку музику та яких композиторів запам’ятали, які вивчили пісні, які знають танці; учні виразно співають, ритмічно рухаються під музику.
Обладнання:
Тип уроку: узагальнюючий.
Домінанти уроку:
–
– музика розповідає про життя й навколишній світ.
1. Організаційний етап
1.1. Вхід до класу під музику.
1.2. Перевірка присутності учнів:
Кількість за списком _____,
Кількість присутніх на уроці _____,
Відсутніх _____.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
2. Орієнтовний план уроку
Урок будується на розсуд учителя. Музичний матеріал – на вибір учителя і за бажанням учнів.
3. Актуалізація опорних знань
3.1. Музичне привітання.
3.2. Розспівування.
3.3. Повторення матеріалу попереднього
3.4. Виконання в русі вивчених пісень, ігор, хороводів.
4. Мотивація навчальної діяльності
Мотиваційна бесіда.
– Що нового й цікавого ми дізналися на уроках музичного мистецтва?
На уроці учні пригадують музичні твори, які їм сподобалися і запам’яталися, називають окремі особливості музики (засоби виразності, елементи музичної мови). Підкреслити, що музика розповідає про життя, завдяки їй ми пізнаємо і краще розуміємо навколишній світ.
Перевірка знань.
5. Орієнтовні завдання і запитання
5.1. Пригадати за малюнками вивчені пісні.
5.2. Хто створює музику? Хто її виконує й сприймає?
5.3. Яка музика називається вокальною, а яка – інструментальною?
5.4. Поясніть особливості колективного виконання музики. Що таке хор, оркестр, троїсті музики.
5.5. Пригадати за малюнками українські народні інструменти.
5.6. Назвати відомі учням українські народні танці.
5.7. Які зимові обрядові пісні знають учні?
Порада вчителю.
Для перевірки знань доречно скористатися окремими темами гри “Музичне лото”, а саме:
– пульс, ритм:
– музичні та шумові звуки;
– напрямок руху мелодії;
– вокальна та інструментальна музика;
– композитор, виконавець, слухач;
– портрети композиторів.
В ігровій формі першокласники повторюють вивчений матеріал і перевіряють свої знання, набуті у І семестрі.
6. Узагальнення та закріплення знань
За бажанням – завдання в “Робочому зошиті з музичного мистецтва”.
7. Підбиття підсумків уроку
За цей час ми навчилися виразно виконувати музику, розуміти її особливості, дізналися багато нового й цікавого про мистецтво звуків. Музика розповіла багато цікавих історій, а ми вчилися розуміти її мову.
8. Домашнє завдання
Слухати музику.