Урок 23.
Народний танець у симфонії
Мета уроку: познайомити учнів із прикладом звучання у симфонічному творі мелодії народного танцю. Узагальнити уявлення учнів про жанр симфонії. Розвивати емоційно-чуттєву сферу школярів, співацькі навички, творчі здібності. Виховувати гармонійну і обізнану особистість, формувати в учнів інтерес до музичного мистецтва.
Очікувані результати: учні наводять приклади використання в композиторських творах народних мелодій, пояснюють особливості симфонічного жанру і звучання мелодії танцю “Козачок”
Обладнання: _________________________________________
Тип уроку: комбінований, поглиблення теми.
Домінанти уроку:
– симфонія;
– мелодія народного танцю у симфонії.
1. Організаційний етап
1.1. Вхід до класу під музику.
1.2. Перевірка присутності учнів:
Кількість за списком ___,
Кількість присутніх на уроці ___,
Відсутніх ___.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
2.
2.1. Вхід до класу під звучання пісні “Гарний танець гопачок” (муз. А. Філіпенка).
2.2. Розспівування. Українська народна пісня “Не зву тебе “журавель” (муз. В. Верховинця).
2.3. Продовження розучування пісні Н. Рубальської “У перші дні весни” (або “Добрий ранок, матусю” О. Янушкевич).
2.4. Виконання пісень про мам і бабусь.
2.5. Розучування пісні “Скоро сонечко пригріє” (муз. Б. Фільц). Виконання творчого завдання.
2.6. Виконання в русі пісні “Гарний танець гопачок” (муз. О. Філіпенка).
2.7. Слухання мелодії українського народного танцю “Козачок”. Виконання танцювальних рухів.
2.8. Слухання фрагменту симфонії “Козачок” невідомого автора XIX ст.
2.9. Узагальнення матеріалу.
2.10. Вихід із класу під звучання мелодії українського народного танцю “Козачок” (або за вибором учителя).
3. Актуалізація опорних знань
3.1. Повторення матеріалу попереднього уроку.
3.2. Розспівування. Українська народна пісня “Не зву тебе “журавель” (муз. В. Верховинця).
3.3. Продовження розучування пісні Н. Рубальської “У перші дні весни” (або “Добрий ранок, матусю” О. Янушкевич).
3.4. Виконання пісень про мам і бабусь.
3.5. Виконання в русі пісні “Гарний танець гопачок” (муз. О. Філіпенка).
3.6. Слухання мелодії українського народного танцю “Козачок”. Виконання танцювальних рухів.
4. Мотивація навчальної діяльності
4.1. Повідомлення теми уроку.
4.2. Мотиваційна бесіда з учнями.
– Наведіть приклади звучання у творах композиторів мелодій народних пісень.
– Як ви вважаєте, чому композитори використовують у своїх творах народні мелодії?
Композитори часто звертаються до народних мелодій, і тому є безліч прикладів. Це невичерпне джерело натхнення для митців, які вчаться у народу справжніх і яскравих емоцій, оптимізму, енергії. У народних мелодіях – безмежні можливості для творчості, бо це справжній народний характер, і композитори прагнуть передати його в своїй музиці. Ці знання допоможуть нам краще розуміти музичні твори, в яких звучать мелодії народних пісень і танців.
5. Етап засвоєння нових знань
5.1. Розучування пісні “Скоро сонечко пригріє” (муз. Б. Фільц).
5.2. Бесіда за темою уроку.
5.3. Слухання фрагмента симфонії “Козачок” невідомого автора XIX ст.
6. Узагальнення та закріплення знань
6.1. Чим звучання мелодії танцю “Козачок” в симфонії відрізняється від мелодії народного танцю?
6.2. Назвіть особливості симфонії.
6.3. Де можна почути симфонічну музику?
У симфонії можуть звучати і пісні, і танці, і марші, але цю музику не співають, під неї не танцюють і не крокують – її виконує симфонічний оркестр.
6.4. За бажанням – завдання в “Робочому зошиті з музичного мистецтва”.
7. Підбиття підсумків уроку
Від уроку до уроку відбувається накопичення слухового досвіду учнів, збагачується їхній музичний кругозір, що важливо для майбутніх серйозних шанувальників музики.
8. Вихід із класу
Під звучання мелодії українського народного танцю “Козачок” (або за вибором учителя).