Загальний курс транспорту
РОЗДІЛ 7 АВІАЦІЙНИЙ ТРАНСПОРТ (АТ)
7.6. АЕРОПОРТИ УКРАЇНИ
Наземне обслуговування повітряних суден
Загальні положення
Головна проблема і вимога діяльності цивільної авіації – безпека польотів, яка безпосередньо залежить від якості наземного обслуговування повітряних суден. Організація і технологія наземного обслуговування характеризується тим, що відбувається перехід до повітряних технологій, прийнятих у світовій авіації. Типовою є ситуація, коли аеропорт обслуговує багато авіакомпаній,
Прийняті документи постійно оновлюються і вдосконалюються новими редакціями або додатками, оформлюються у вигляді стандартів:
AHM 801 – вступ до стандартної угоди ІАТА про наземне обслуговування;
AHM 802 – коментарі до стандартної угоди;
AHM 803 – рекомендований текст – Меморандум про взаєморозуміння;
AHM 804 – система оцінки стандартів аеропортових послуг (AHS 1000);
AHM 810 – стандартна угода ІАТА про наземне обслуговування;
AHM 814 – стандартна угода щодо послуг із бортхарчування;
AHM 815 – угода ІАТА щодо оформлення перевізної документації;
AHM 817 – стандартна угода про навчання персоналу.
Основна угода між перевізником і компанією, яка здійснює наземне обслуговування, встановлює:
– перелік разових послуг;
– конфіденційність;
– порядок видачі субпідрядів на виконання послуг;
– вимоги до обслуговування;
– оплату послуг;
– відповідальність сторін і відшкодування збитків;
– порядок арбітражу;
– гербові і реєстраційні збори;
– строк дії і порядок припинення угоди.
Послуги з наземного обслуговування згідно із вказаними міжнародними документами включають в себе:
– надання відомостей про представництво обслуговуючої компанії і її розміщення;
– процедури контролю завантаження ПС, надання засобів зв’язків і автоматизованої системи керування вильотом (ОС5);
– контроль за засобами пакетування вантажів (ІЛ-0);
– обробку багажу і обслуговування пасажирів, вантажів і пошти;
– використання перонних технологій (супроводження, стоянка, зв’язок з екіпажем, завантаження-розвантаження, запуск, переміщення ПС, безпека);
– обслуговування ПС після польоту і перед вильотом (очищення, внутрішнє прибирання, обслуговування туалетів, заправлення водою, кондиціювання, послуги діайсингу, обслуговування окремих сервісних систем пасажирського салону, внутрішньої екіпіровки);
– заправлення пальним, дозаправлення мастильними матеріалами і спецрідинами;
– технічне обслуговування ПС (транзитне, додаткове, місце в ангарі тощо);
– забезпечення польоту і робота з екіпажами;
– забезпечення спецтранспортом;
– забезпечення бортовим харчуванням;
– здійснення контролю і управління;
– забезпечення охорони і безпеки.