Тип уроку: комбінований урок.
Мета: ознайомити учнів з одним із видів механічного руху – нерівномірним прямолінійним рухом, увести поняття середньої швидкості. Показати учням практичну значущість набутих знань. Продовжувати формувати вміння грамотно оформлювати задачі.
Обладнання та наочність: демонстрування нерівномірного руху, комп’ютерні презентації.
Відеофрагмент: нерівномірний рух різних об’єктів (потяг, автомобіль, велосипедист).
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Аналіз
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Запитання для фронтального опитування
– Що називають механічним рухом?
– Наведіть приклади рівномірного та нерівномірного рухів.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення нової теми
– Нерівномірний рух.
– Нерівномірний прямолінійний рух.
– Миттєва швидкість.
– Середня швидкість нерівномірного руху.
Опорний конспект
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Розв’язування задач
1. За 10 с тіло подолало 200 м, за наступні 20 с – ще 700
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
2. Першу половину всього часу автомобіль рухався зі швидкістю 60 км/год, а другу половину – зі швидкістю 50 км/год. Знайдіть середню швидкість руху на всьому шляху.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
3. Першу половину шляху автомобіль рухався зі швидкістю 70 км/год, а другу половину – зі швидкістю 80 км/год. Знайдіть середню швидкість на всьому шляху.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
_____________________________________________________
_____________________________________________________
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Вивчити конспект.
– Завдання за підручником: вивчити § 12; розв’язати вправу 12 (1-4) письмово
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Завдання за задачником: №№ 7.27, 7.35
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Додаткове завдання:
_____________________________________________________
_____________________________________________________