ІННОВАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ
Тема 3. Управління інноваційної діяльністю підприємства
3.6. Організація інновацій
Поняття “організація інновацій” характеризує способи упорядкування і регулювання дій окремих особистостей і автономних груп працівників, орієнтованих на досягнення деяких цілей по утворенню та реалізації в соціально-культурній, науково-технічній, виробничій, економічній сферах діяльності людей інновації того чи іншого виду спрямування, різного ступеню новизни та складності, практичної цінності та ефективності
Організацію інновацій можна розглядати з різних позицій, зокрема, як:
1) Внутрішнє упорядкування тієї чи іншої системи і погоджена взаємодія частин.
2) Сукупність процесів або дій, направлених на утворення і досконалість взаємозв’язків між частинами цілого.
3) Об’єднання людей, що спільно реалізують ту чи іншу програму і досягають певних цілей, діючи на основі установлених
Успішне впровадження науково-технічних нововведень із зазначеними параметрами і строками забезпечується відповідною організацією процесу впровадження на всіх стадіях циклу “дослідження – виробництво – експлуатація”. Основними завданнями впровадження результатів НДДКР є:
– забезпечення процесів упровадження прогнозів, комплексних програм, перспективних і поточних планів, оперативного управління;
– збалансованість планів нової техніки з планами капітального будівництва, поставок обладнання і матеріалів;
– вибір таких організаційних форм впровадження, які найбільш відповідають завданням, що вирішуються;
– досягнення раціональних співвідношень виробничих потужностей;
– раціональне використання наукових, конструкторських, проектних, технологічних, випробувальних та виробничих потужностей;
– розвиток і підвищення ефективності роботи експериментальних дільниць, дослідницьких виробництв та дослідницьких баз;
– використання сучасних економічних відносин учасників розробки, дотримання сторонами договірних зобов’язань;
– кадрове забезпечення процесів впровадження;
– широка реклама наукових інновацій у передбачуваних сферах використання;
– створення мережі сервісного обслуговування нових інтелектуальних продуктів у споживача.
Використання традиційних і нових форм організації впровадження інновацій визначають можливість, масштаб і строк впровадження, а також технічний, економічний та соціальний ефект від інновації.
Основні терміни і поняття: інноваційна політика підприємства, планування інновацій, стратегічне планування, стратегія, організація інновацій.
Питання до розділу 3:
1) Назвіть складові елементи інноваційної політики підприємства;
2) Особливості інноваційної політики;
3) Охарактеризуйте порядок розроблення інноваційної політики;
4) Вкажіть основні принципи планування інновацій;
5) Класифікація типів інноваційної стратегії за X. Фріменом.