ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ З “ОСНОВ ЗДОРОВ’Я” У 4 КЛАСІ
№ З/п | Тема і зміст уроку | Дата |
І. ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ (3 год) | ||
1 | Цінність і неповторність життя і здоров’я людини Зміст предмета “Основи здоров’я”. Знайомство з підручником і зошитом з “Основ здоров’я”. Що таке цінності. Цінність і неповторність людського життя і здоров’я | |
2 | Про безпеку життєдіяльності. Що таке безпека, небезпека і безпека життєдіяльності людини. Правила безпечної поведінки. Безпечні і небезпечні ситуації. Практична робота. Як діяти в небезпечних ситуаціях | |
3 | Складові здоров’я. Чинники здоров’я Складові здоров’я – фізична, психічна, соціальна і духовна, їх взаємозв’язок. Чинники впливу на здоров’я людини. Практична робота. Вимірювання зросту й маси тіла | |
II. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (7 год) | ||
4 | Харчування і здоров’я Склад продуктів харчування. Вода, її значення для життя і здоров’я людини. Питний режим | |
5 | Про рух і загартовування Вплив рухової активності на розвиток організму. Принципи загартовування: поступовість, систематичність, дозованість, комплексність. Умови проведення процедур загартовування. Практична робота. Проведення змагання “Тато, мама, я – спортивна сім’я” | |
6 | Щоб очі добре бачили, а вуха чули. Бережи органи чуття! Значення органів чуття людини. Профілактика порушень зору і слуху у школярів. Як дбати про органи чуття. Практична робота. Комплекс вправ для очей | |
7 | Про поставу. Плоскостопість Що таке постава, її значення для здоров’я людини. Профілактика порушень опорно – рухового апарату у школярів. Плоскостопість. Практична робота. Вправи для запобігання плоскостопості | |
8 | Щоб мати здорові зуби… Гігієна порожнини рота Групи зубів та їх функції. Правила гігієни порожнини рота. Прикус. Вплив шкідливих звичок на стан зубів і прикус. Практична робота. Гігієнічний догляд за порожниною рота | |
9 | Яким повітрям ми дихаємо. Стеж за чистотою в оселі Джерела та чинники забруднення атмосферного повітря і повітря приміщень. Значення чистого повітря для здоров’я людини. Для чого потрібно регулярно провітрювати приміщення. Гігієна оселі. Мікроклімат приміщення. Практична робота. Складання пам’ятки “Як підтримувати чисте повітря оселі” | |
10 | Як готувати домашні завдання і самостійно вчитися Як організувати самонавчання і взаємонавчання. Як готувати домашні завдання і самостійно вчитися. Практична робота. Обговорення та інсценізація запропонованих ситуацій. Джерела допомоги при самостійному навчанні (батьки, родичі, учителі, однокласники) | |
III. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (16 год) | ||
11 | Традиції збереження здоров’я в родині Що таке традиції. Родинні традиції, що сприяють збереженню здоров’я. Практична робота. Проведення свята “Традиції збереження здоров’я в родині” | |
12 | Про знайомство і дружбу. Дружні стосунки Що таке етикет. Правила знайомства. Дружба і здоров’я. Побудова дружніх стосунків. Практична робота. Інсценізація “Будьмо знайомі!” | |
13 | Умій сказати “Ні!” Ознайомлення з різними ситуаціями і варіантами відмови. Протидія небажаним пропозиціям. Небезпечні ситуації, які потребують категоричної відмови. Практична робота. Моделювання ситуацій відмови від небезпечних пропозицій | |
14 | Руйнівники здоров’я Небезпека куріння, вживання алкогольних, наркотичних і токсичних речовин. Згубний вплив куріння, алкоголю, наркотиків, токсичних речовин на здоров’я дитячого організму. Практичні роботи. 1) Моделювання ситуацій звернення за “Телефоном Довіри”. 2) Проведення досліду про шкоду куріння | |
15 | Користування телевізором, комп’ютером, мобільним телефоном Вплив телевізорів, комп’ютерів, мобільних телефонів та інших електронних засобів на здоров’я. Правила користування телевізором, комп’ютером, мобільним телефоном | |
16 | Про рекламу Реклама, її значення в житті людини. Вплив реклами на рішення і поведінку людини | |
17 | Туберкульоз і СНІД – хвороби, що набули соціального значення Інфекційні хвороби, що набули соціального значення. Туберкульоз. СНІД. Шляхи зараження туберкульозом і ВІЛ-інфекцією. Заходи з профілактики захворювань на туберкульоз і СНІД | |
18 | Охорона здоров’я дітей. Гуманне ставлення до людей з особливими потребами Охорона здоров’я дітей, медичні й оздоровчі заклади. Гуманне ставлення до людей з особливими потребами. Способи надання допомоги людям з особливими потребами. Практична робота. Моделювання ситуацій допомоги людям з особливими потребами | |
19 | Дії при пожежі Наодинці вдома. Дії дитини за умови опосередкованої небезпеки: пожежа в іншій квартирі, іншому будинку тощо. Як викликати пожежників. План евакуації | |
20 | Поведінка під час масових шкільних заходів. Як поводитися в натовпі Безпека школяра. Правила поведінки під час масових шкільних заходів. Безпечна поведінка в натовпі під час масових заходів. Що таке паніка. Чим небезпечна паніка | |
21 | Правила безпечної поведінки на вулиці. Як знайти вихід з непередбачених ситуацій Вихід з непередбачених ситуацій поза межами домівки, школи. Плани дій щодо виходу з небезпечних ситуацій. Правила безпечної поведінки на вулиці. Як поводитися з незнайомцями. Визначення небезпечних місць у мікрорайоні, населеному пункті, у якому проживаєте | |
22 | Безпека руху пішоходів Вивчення Правил дорожнього руху. Безпека руху пішоходів. Ознайомлення з правилами для пішоходів. Перехід дороги. Безпечна поведінка на вулицях і дорогах | |
23 | Сигнали регулювання дорожнього руху Сигнали регулювання дорожнього руху. Світлофори та їх призначення. Що означають сигнали регулювальника | |
24 | Види перехресть. Рух майданами Що таке перехрестя. Правила дорожнього руху на перехресті. Види перехресть. Регульоване і нерегульоване перехрестя. Правила переходу на регульованому і нерегульованому перехресті. Рух майданами | |
25 | Дорожньо-транспортні пригоди Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП). Причини ДТП. Правила поведінки пішохода, причетного до ДТП | |
26 | Дорожні знаки Дорожні знаки. Значення дорожніх знаків для пішоходів і водіїв. Групи дорожніх знаків – попереджувальні, знаки пріоритету, заборонні, наказові, інформаційно-вказівні, знаки сервісу. Таблички до дорожніх знаків. Ознайомлення з дорожніми знаками і табличками до них: 6.1-6.4, 6.8-6.15, 7.1.4 | |
IV. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я (8 год) | ||
27 | Самооцінка і поведінка людини Що таке самооцінка. Види самооцінки – адекватна, завищена, занижена. Самооцінка і поведінка людини. Як підвищити самооцінку | |
28 | Упевненість і самовпевненість Упевненість і самовпевненість, різниця між ними. Ознаки впевненої і невпевненої поведінки людини | |
29 | Хочу, можу, треба. Воля Бажання, можливості, обов’язки. Воля і здоров’я людини. Вольові якості людини. Відмінність між “хочу”, “можу” і “треба” | |
30 | Як досягти мети Вибір і досягнення мети. План дій щодо досягнення мети. Практична робота. Виконання проекту “Моя мета” | |
31 | Повага і самоповага Що таке повага і самоповага. Виявлення поваги до інших людей. Приклади справ, гідних поваги | |
32 | Звички і здоров’я Що таке звички. Корисні і шкідливі звички. Вплив звичок на здоров’я людини. Формування звичок. Практична робота. Проект “Моя мета” щодо формування корисної звички | |
33 | Розвиток творчих здібностей Творчі здібності. Як виявити творчі здібності. Розвиток творчих здібностей | |
34 | Підсумковий урок. Здоров’я – всьому голова! Узагальнення знань з основ здоров’я за рік. Правила безпечного відпочинку влітку. Практична робота. Виконання проекту “Здоров’я – всьому голова!” |