Урок 26.
Основні музичні жанри. Узагальнення
Мета уроку: узагальнити знання учнів за темою “Основні музичні жанри”. Повторити вивчене, перевірити засвоєння теми учнями.
Очікувані результати: учні називають основні музичні жанри, пояснюють їхні особливості, наводять приклади відомих їм творів, упізнають мелодію за нотним записом, виразно співають, ритмічно рухаються під музику, беруть участь у різноманітній музичній діяльності.
Обладнання: _________________________________________
Тип уроку: узагальнюючий.
Домінанти уроку:
1.
1.1. Вхід до класу під музику.
1.2. Перевірка присутності учнів:
Кількість за списком ___,
Кількість присутніх на уроці ___,
Відсутніх ___.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
2. Орієнтовний план уроку
2.1. Вхід до класу під “Марш тореадора” з опери Ж. Бізе “Кармен”.
2.2. Бесіда: Марш в “музичних країнах”.
2.3. Виконання хору “Семеро козенят” з опери М. Коваля “Вовк і семеро козенят”.
2.4. Виконання російської народної пісні “Во поле береза стояла” (1-й куплет) і української
2.5. Бесіда: Пісня в “музичних країнах”.
2.6. Слухання фрагмента фіналу Концерту № 1 для фортепіано з оркестром (або фіналу Четвертої симфонії) П. Чайковського.
2.7. Музична вікторина “Танець в “музичних країнах”.
Симфонія “Козачок”
“Танець маленьких лебедів”
“Неаполітанський танець”
Вальс з балету “Попелюшка”
2.8. Гра “Упізнай музичну країну”, “Угадай мелодію”.
2.9. Виконання вивчених пісень (за бажанням учнів та на розсуд учителя).
2.10. Узагальнення матеріалу.
2.11. Вихід із класу під музику “Марш тореадора” з опери Ж. Бізе “Кармен” (або за вибором учителя).
3. Мотивація навчальної діяльності
Знайомство з основними жанрами музичного мистецтва і вміння розрізняти їхні особливості дуже важливі для майбутніх шанувальників музики. Ці знання є ключовими, вони допоможуть учням орієнтуватися у морі музичних вражень, збагатять їхній кругозір і уявлення про розмаїття мистецтва музики.
4. Опис деяких завдань
4.1. Гра “Упізнай “музичну країну”.
Мета: упізнати музичні жанри за їхнім описом.
1. Музичний спектакль, зміст якого передається мовою танцю,- це… (балет).
2. У цьому музичному спектаклі дійові особи не розмовляють, а співають. Це… (опера).
3. Великий музичний твір у виконанні симфонічного оркестру – це… (симфонія).
4. У перекладі цей жанр означає “змагання” і “злагодженість”. Його виконують симфонічний оркестр і солюючий інструмент. Це… (концерт).
5. Це хоровий жанр. Твір складається з кількох частин, його виконують хор і солісти-співаки. Іноді він виконується а капела, іноді – у супроводі симфонічного оркестру. Це… (кантата).
4.2. “Угадай мелодію”.
Мета: упізнати мелодію пісні за нотним записом.
4.3. До яких “музичних країн” привели пісні, танці, марші?
Мета: упізнати, які з поданих творів відносяться до опери, концерту, балету, симфонії.
Підказки: “Пісня Лисички”, “Пісня Кози”.
5. Узагальнення матеріалу
5.1. Що нового про музику дізналися учні, вивчаючи цю тему?
– Чи допомогли вам ці знання стати більш уважними і вдумливими слухачами?
– Яка музика найбільше вам сподобалася і запам’яталася? Чому?
5.2. За бажанням – завдання в “Робочому зошиті з музичного мистецтва”.
6. Підбиття підсумків уроку
Добігла кінця наша захоплююча подорож “музичними країнами”. Але попереду ще багато зустрічей і відкриттів у пізнанні великого музичного мистецтва.
7. Вихід із класу
Під музику “Марш тореадора” з опери Ж. Бізе “Кармен” (або за вибором учителя).