ТЕКСТ
Особливості тексту
102
1. Прочитайте текст.
Прийшовши зі школи, Катруся сказала:
– Нам Олена Іванівна розповідала про повітряного змія.
– А ви знаєте, як робити повітряного змія? – запитав батько.
– Так, знаю, знаю! – заявив Кирилко. – Учителька сказала, що треба нитку до нього прив’язати. Потім молотком – бах, бах – і прибити! Дощечки, папір, фломастери – усе скріпити! Змій готовий!
– Я нічого не розумію, – відповів тато.
– Про що розповіла дітям учителька? Що запитав батько в
– Прочитайте виділений текст. Чи зрозуміли ви зі слів хлопчика, як потрібно зробити повітряного змія? Чому?
2. Прочитайте розповідь Катрусі.
– А що ти скажеш, Катре? – запитує тато.
– Для того щоб зробити повітряного змія, потрібно взяти 3-4 дерев’яні планочки, збити їх цвяхами. Цупкий папір розмалювати фломастерами. Прикріпити його до збитих дощечок. До них прив’язати яскраві стрічки – хвостики. До готового змія прив’язати грубу нитку – і запускайте! – розповіла Катруся.
– Молодець! – похвалив дівчинку тато.
За Лідією Андрієнко
– Чому батько похвалив дівчинку? Хто з дітей послідовно і зв’язно розповів про те, як треба робити змія? Чия розповідь вам більше сподобалася?
Зв’язані за змістом речення, розміщені в логічній послідовності, утворюють текст.
До тексту можна дібрати заголовок.
3. Прочитайте речення.
1. Збийте дощечки цвяхами.
2. Приклейте папір до дощечок.
3. Візьміть 3-4 дощечки.
4. Розмалюйте цупкий папір.
5. Прив’яжіть до змія грубу нитку.
– Визначте, чи можна назвати прочитане текстом. Чому?
– Розмістіть речення в логічній послідовності. Спишіть. Звірте свій текст із розповіддю Катрусі.
4. Прочитайте.
Прийшла в..сна. На в..рбі з’явилися пухнасті котики. Вони мріяли зустрітися з котиками, які жили в людей.
Одного разу вербовим котикам пощастило.
На берег прибігло біле кошеня.
– Ой, які гарні котики! – зраділо кошеня. –
Я хочу дружити з вами!
– Ми згодні! – закивали котики на вербових гілочках.
За Юрієм Ярмишем
– Чи можна назвати прочитане текстом? Чому?
– Назвіть героїв тексту. Як звучать слова-назви цих предметів? Що ви можете сказати про їхнє значення?
– Спишіть перший абзац, уставляючи пропущені букви. Доберіть перевірні слова. Зверніть увагу на підкреслене слово. Яке слово воно замінює?
Яким може бути заголовок до вправи 4? Виберіть із запропонованих.
Весна. Котики.
Спишіть діалог героїв вправи 3. Прочитайте речення, у якому висловлюється захоплення.