Мета: сформувати вміння та навички в побудові зображень предметів з допомогою збиральної та розсіювальної лінз; виховувати охайність при виконанні креслень; показати практичну значущість набутих знань.
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання та наочність: різні лінзи, свічка, екран.
Плакати: “Хід променів у збіральній лінзі”, “Хід променів у розсіювальній лінзі”.
Відеофрагмент: хід променів через лінзи.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Запитання для фронтального опитування
– Чим відрізняються лінзи, фокусна відстань яких становить 0,5 та -0,5 м?
– Як за зовнішнім виглядом лінзи дізнатися, яка з них має більшу оптичну силу?
– Нарисуйте хід променів крізь розсіювальну лінзу (промені падають на лінзу паралельно головній оптичній вісі; через оптичний центр; через фокус).
– Нарисуйте хід променів крізь збиральну лінзу (промені падають на лінзу паралельно головній оптичній вісі; через оптичний центр; через фокус).
ІV. Вивчення нового матеріалу
План вивчення нової теми
– Побудова зображень,
– Побудова зображень, які дає розсіювальна лінза
Опорний конспект
Збиральна лінза
Розсіювальна лінза
V. Закріплення нових знань і вмінь
– Які характеристики зображення, що дає розсіювальна лінза?
– Чи можна за допомогою збиральної лінзи отримати уявне зображення?
– Як треба розташувати предмет відносно збиральної лінзи, щоб отримати дійсне, обернене, збільшене зображення?
VI. Підбиття підсумків уроку
VII. Домашнє завдання
– Завдання за підручником. Вивчити конспект, § 27, стор.176 (1-4) вправа письмово.
– Завдання за задачником:
– Додаткове завдання. Розв’яжіть задачі.
Предмет розташований на відстані 0,25 м від збиральної лінзи з фокусною відстанню 0,1 м. Н якій відстані від лінзи розташоване зображення предмета?
Предмет розташований на відстані 0,25 м від розсіювальної лінзи з фокусною відстанню 0,1 м. На якій відстані від лінзи розташоване зображення предмета?