Мета: закріплювати знання табличних випадків множення числа 8; формувати вміння розв’язувати задачі; повторити і систематизувати знання учнів про порядок виконання арифметичних дій; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати уважність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 142, завдання 895; 896)
Завдання 895
– Прочитайте вирази та їх значення.
Завдання 896
– Скільки років батькові?
2. Усна лічба
1)
2) Розв’язування задач.
– На одно жіночу сукню потрібно 4 м тканини. Скільки тканини потрібно на 3 сукні? на 4? на 6? на 8?
– У 3 однакових пакетах 6 кг борошна. Скільки кілограмів борошна в одному пакеті?
– Скільки треба трилітрових банок, щоб розлити 15 л соку?
3. Математичний диктант
– Число 28 зменшити в 7 разів.
– Другий множник – 8, а добуток – 40. Запишіть перший множник.
– Число 70 зменшити на добуток чисел 8 і 6.
– Добуток чисел 8 і 9 на 12 більше, ніж число…
– Перший доданок – добуток
– Є два добутки: 6 • 6 і 6 • 8. Запишіть їх суму.
Відповіді: 4; 5; 22; 60; 100; 84.
4. Хвилинка каліграфії
– Запишіть відповіді математичного диктанту в порядку спадання.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми повторимо вивчені випадки табличного множення і ділення.
IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 142-143)
Завдання 897. Самостійна робота
Один учень працює біля дошки, решта – у зошитах.
Завдання 898. Самостійне виконання завдання
Один учень працює біля дошки.
Завдання 899. Колективне розв’язування завдання
Учні знаходять значення виразу, дотримуючись установленого порядку виконання дій.
Завдання 900
Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Один учень працює біля дошки.
Завдання 901
Учні коментують, як виконали обчислення.
Завдання 902. Робота в групах
Усне виконання завдання. Учні називають фігури, що є многокутниками, та інші фігури.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Гра “Обери та розв’яжи”
– Знайдіть значення виразів, у яких остання дія – віднімання.
2. Розв’язування задач
– Визначте, якій задачі яка схема розв’язання відповідає.
1) Купили 6 банок білої фарби, по 3 кг у кожній, і 4 банки зеленої фарби, по 5 кг у кожній. Якої фарби купили більше і на скільки кілограмів?
2) Горобець за кормом літав 3 дні по 59 км і 2 дні по 60 км. Скільки кілометрів пролетів горобець за ці дні?
Схеми розв’язань:
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв’язування логічної задачі
Від’їжджаючи з літнього табору, друзі обмінялися фотографіями: кожен дав кожному по одній своїй фотографії. Усього їм для цього знадобилося 6 фотографій. Скільки було друзів?
Розв’язання – за малюнком. На ньому друзі позначені точками, а фотографії – відрізками зі стрілками: відрізок АВ означає, що А дав фотографію В. Видно, що якщо друзів двоє, то фотографій треба дві, а якщо троє – то 6. Якщо ж друзів більше, ніж 3, то і фотографій буде більше, ніж 6.
Відповідь: 3.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 143, завдання 903; 904.