СИНТАКСИС. ПУНКТУАЦІЯ
УРОК № 13
Тема. Порядок слів у реченні
Мета: навчити учнів розрізняти “нове” і “відоме” в реченні, правильно об’єднувати речення в текст; прищеплювати любов до навколишнього світу і вчити оберігати його.
Обладнання: підручник.
ХІД УРОКУ
I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Перевірка домашньої вправи.
2. Бесіда з учнями.
– Які ви знаєте речення за метою висловлювання?
– Які речення називаються розповідними?
– Які речення називаються питальними?
–
– Наведіть приклад кожного з речень.
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ
IV. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником з елементами бесіди.
Вправа 104.
Завдання і запитання
Прочитати текст, визначити його тему. З чим автор порівнює світ, у якому ми живемо? Як треба ставитися до навколишнього середовища?
Перечитати перший абзац. З’ясувати, на які слова в реченнях падає логічний наголос. В якій частині речення вони стоять?
2. Слово вчителя.
У кожному реченні
Виконання вправи.
Вправа 105 (усно).
У писемному повідомленні найважливіша інформація є “новим” – Н і завжди розміщується в реченні після “відомого” – В.
3. Робота за підручником.
Вправи 106 (усно), 107, 108 (письмово).
4. Робота біля дошки.
Завдання: продовжити текст, виділити в кожному реченні “нове” і “відоме”.
В золоті осінні дні зібрались відлітати журавлі. Покружляли вони над рікою і полинули в далекі теплі краї…
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником.
Вправи 112 (усно), 114 (письмово).
2. Робота біля дошки.
Завдання: виправити допущені помилки. Записати текст правильно.
Людина і природа невіддільні одне до одного, тісно взаємопов’язані. Природа – частина природи. Тому її потрібно берегти і примножувати.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник, § 12, вправа 115.