Цілі:
– навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів про зміст основних понять теми “Функції”;
– розвивальна: формувати вміння аналізувати й узагальнювати інформацію, бачити закономірності; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять;
– виховна: виховувати відповідальність за результати своєї роботи, наполегливість у досягненні мети, віру у власні сили;
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
ІІ.
______________________________________________________
______________________________________________________
ІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Фронтальне опитування
1. Сформулюйте означення функції.
2. Що називають аргументом функції? значенням функції?
3. Що таке область визначення функції? область значень функції?
4. Що називають графіком функції?
5. Які ви знаєте способи задання функції?
6. Яку функцію називають лінійною?
7. Які властивості лінійної функції ви знаєте?
8. Що
ІV. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
1. Робота за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткові завдання
Відомо, що чим глибше під поверхнею землі перебуваємо, тим вищою є температура повітря. Для однієї із шахт установили, що температуру повітря в ній можна обчислити за формулою
Де t – температура (°С), l – глибина під поверхнею землі (м).
1) Обчисліть температуру повітря в шахті на глибині:
А) 20 м; б) 600 м; в) 100 м; г) 170 м.
2) Чи є залежність температури повітря в шахті від її глибини лінійною функцією? Якщо так, то чому дорівнюють коефіцієнти k і b?
3) Побудуйте графік функції де 0 ? l? 800. Який масштаб зручно вибрати?
4) За допомогою графіка знайдіть t, якщо: а) l = 150; б) l = 220; в) l = 460; г) l = 0.
5) За допомогою графіка визначте, на якій глибині ми знаходимося, якщо температура повітря там дорівнює:
А) 10 °С; б) 15 °С; в) 17 °С; г) 11 °С.
6) За допомогою графіка визначте:
А) на скільки градусів підвищиться температура повітря, якщо з глибини 300 м опуститися на глибину 500 м;
Б) на скільки градусів знизиться температура повітря, якщо з глибини 300 м піднятися на глибину 50 м.
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Математичний диктант
Варіант 1 | Варіант 2 |
1) Функцію задано формулою | |
Знайдіть: А) область визначення функції; Б) значення аргументу, при яких значення функції дорівнює нулю; В) координати точки перетину графіка функції з віссю Oy | |
2) Функцію задано формулою f(x) = x/6 + 1. Знайдіть: | |
F(6); f(-3); f(0); f(9); f(-0,3) | F(-6); f(2); f(0); f(-9); f(1,5) |
3) При яких значеннях аргументу значення функції y = х2 дорівнює: | |
25; 1/4; 0; -81? | 16; 1/9; 0; -49? |
4) Функцію задано формулою Знайдіть: | |
F(4); f(0); f(-6) | F(2); f(0); f(-4) |
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником:
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Повторити: розв’язування лінійних рівнянь та рівнянь, що зводяться до лінійних.