Урок № 4
Тема. Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів
Мета уроку. Закріпити знання про поняття “правильний дріб”, “неправильний дріб”, правила порівняння дробів з однаковими знаменниками; відпрацювати навички застосування цих знань під час розв’язання задач.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
№№ 985, 989, 993, 1000 можна перевірити під час фронтального опитування.
Запитання до класу
1. Яким має бути чисельник (знаменник), щоб задовольнити умову:
Дріб правильний
2. № 984 – один з учнів працює біля дошки: ставить відповідні знаки (дроби заздалегідь записані на дошці вчителем).
II. Актуалізація опорних знань
Під час перевірки домашнього завдання формулюються основні означення і правила, вивчені на попередньому уроці. Тому вчителеві достатньо тільки конкретизувати матеріал, поставивши класу запитання.
1. Який дріб називається правильним (неправильним)? Наведіть приклади.
2. Який дріб більше? Чому?
1) чи ; 2) чи
3. Що більше:
1) Дм чи 5см; 2) 74 см чи М; 3) т чи 695 кг; 4) год. чи 18хв?
III. Засвоєння знань. Відпрацювання навичок
Розв’язування вправ №№ 987; 988; 989(а, b); 992; 994; 999.
Додаткові задачі
1. Накресліть координатний промінь і візьміть за одиничний відрізок 12 клітинок. Відмітьте точки: О(0); Е(1); А (2); К(1/3); М(1/4); С(1/5).
2. Що більше
1) Дм чи 5см; 2) 80 см чи М; 3) т чи 701 кг; 4) год. чи 10 хв?
IV. Підсумок уроку
Учитель ще раз повторює з учнями основні поняття і правила теми (правильний, неправильний дріб, правило порівняння дробів із однаковими знаменниками) і пропонує гру.
Учитель. Зараз я буду називати по одному натуральні числа, які є чисельниками дробів, а вам треба до кожного підібрати інше натуральне число, яке можна було б записати у знаменник дробу, щоб дріб був: а) правильним; б) неправильним; в) більшим за 1; г) меншим за 1; д) більшим за даний дріб; є) меншим за даний дріб тощо.
V. Домашнє завдання
§ 21; №№ 985, 989, 993, 1000.