Розділ VI. СУСПІЛЬНЕ ЖИТТЯ ЛЮДИНИ
Урок 42 . Процес і періодизація суспільного розвитку
Мета: сформувати поняття “процес суспільного розвитку”, розкрити періодизацію суспільного розвитку; виховувати повагу до суспільства, розвивати вміння захищати електронні проекти та повідомлення.
Тип уроку: комбінований урок.
Форма проведення: захист електронних проектів.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
ІІ. Захист електронних проектів
Теми
1. “Періодизація суспільного розвитку”.
2. “Процес суспільного
3. “Проблеми та перспективи розвитку українського суспільства”.
4. “Шляхи вдосконалення українського суспільства”.
Учні захищають свої проекти та відповідають на запитання.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу
Бесіда з учнями
1. Що таке процес суспільного розвитку?
2. Назвати періодизацію суспільного розвитку.
3. Назвати шляхи вдосконалення українського суспільства.
4. Що повинні зробити учні для формування своєї етнонаціональної культури?
IV. Підсумок уроку
V. Домашнє завдання:
Повторити матеріал теми “Соціальне життя людини” і підготуватися до уроку узагальнення.
Процес і періодизація суспільного розвитку - Плани-конспекти уроків по соціології
Схожі записи:
Мистецтво і світогляд Розділ ІХ. СВІТОГЛЯД ЯК НАЙВИЩА ФОРМА САМОУСВІДОМЛЕННЯ ЛЮДИНИ Урок 62 . Мистецтво і світогляд Мета: сформувати поняття “мистецтво”, “світогляд”, “ознаки мистецтва і світогляду”; виховувати в...
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПРАВОПОРУШЕННЯ Урок 21. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПРАВОПОРУШЕННЯ Мета: продовжити ознайомлення учнів із правовими поняттями, із можливими правопорушеннями серед дітей; довести невідворотність відповідальності за скоєні правопорушення; вчити оцінювати...
Поняття “культура”. Матеріальна і духовна культура Розділ VIII. ЛЮДИНА І КУЛЬТУРА Урок 52-53 . Поняття “культура”. Матеріальна і духовна культура Мета: сформувати поняття: “культура”, “матеріальна культура”; актуалізувати знання учнів про духовну...
Узагальнення знань за темою “духовне життя і духовність людини” Розділ III. ДУХОВНЕ ЖИТТЯ І ДУХОВНІСТЬ ЛЮДИНИ Урок 20 . Узагальнення знань за темою “духовне життя і духовність людини” Мета: повторити, закріпити та узагальнити вивчений...
Досягнення людства. Культура. Спорт Мета. Ознайомити учнів з поняттям “досягнення”; обговорити складові успіху; на прикладах відомих людей показати шлях до здійснення мети; поглиблювати знання учнів про видатних людей; розвивати...
Культура поведінки. Правила етикету Мета. Вчити учнів пояснювати, як і чому виник етикет; розкрити зміст поняття “гарні манери”; розвивати вміння обгрунтовувати потребу дотримуватися гарних манер у людських стосунках; наводити...
Поняття творчості, свободи, відповідальності. Повнота життя і щастя Розділ І. ФЕНОМЕН ЛЮДСЬКОГО ЖИТТЯ Урок 6 . Поняття творчості, свободи, відповідальності. Повнота життя і щастя Мета: ознайомити учнів з основними поняттями теми; розвивати вміння...
ПОДОРОЖ ДО ІНДІЇ Урок 31. ПОДОРОЖ ДО ІНДІЇ Мета: розширити уявлення учнів про Індію; залучити школярів до участі у проекті; розвивати навички спільної роботи; виховувати допитливість. Хід уроку...
Поняття світогляду Розділ ІХ. СВІТОГЛЯД ЯК НАЙВИЩА ФОРМА САМОУСВІДОМЛЕННЯ ЛЮДИНИ Урок 60. Поняття світогляду Мета: розкрити поняття “світогляд” і його структуру; ознайомити учнів з процесом формування світогляду;...
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ГРОМАДЯНСЬКИМИ ПРАВАМИ Урок 15. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ГРОМАДЯНСЬКИМИ ПРАВАМИ Мета: розширити уявлення учнів про права людини (право на життя; рівноправність людей; право кожного на захист, любов і піклування;...
ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ № З/п Тема уроку Дата ЛЮДИНА (7 год) 1 Неповторність кожної людини 2 Життя людини – найвища цінність 3 Людське “Я” 4...
УСІМ СВІТОМ ОХОРОНЯЄМО ПРИРОДНІ БАГАТСТВА Урок 33. УСІМ СВІТОМ ОХОРОНЯЄМО ПРИРОДНІ БАГАТСТВА Мета: поглибити знання учнів про внесок кожної людини у збереження природних багатств; розвивати екологічне мислення, культуру; виховувати відповідальність....
Великі відкриття і винаходи українців Мета. Розширити, уточнити знання учнів з історії винаходів українців; розвивати пізнавальні інтереси, допитливість, пам’ять. Виховувати працьовитість, наполегливість, бажання дізнаватися про навколишній світ. Обладнання. Ілюстративний матеріал...
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ ДО КУРСУ “ЛЮДИНА І СВІТ” КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ ДО КУРСУ “ЛЮДИНА І СВІТ”. 11 клас (68 год.) № уроку Тема уроку Зміст уроку Основні поняття 1 Вступ до курсу “Людина і...
УСІМ СВІТОМ ОХОРОНЯЄМО КУЛЬТУРУ РІЗНИХ НАРОДІВ Урок 34. УСІМ СВІТОМ ОХОРОНЯЄМО КУЛЬТУРУ РІЗНИХ НАРОДІВ Мета: поглибити знання учнів про внесок кожної людини у збереження різних культур; розвивати пізнавальний інтерес, уміння аналізувати...
ПОДОРОЖ ДО КИТАЮ Урок 30. ПОДОРОЖ ДО КИТАЮ Мета: розширити уявлення учнів про Китай; залучити школярів до участі у проекті; розвивати навички спільної роботи; виховувати допитливість. Хід уроку...
Соціальна структура суспільства Розділ VI. СУСПІЛЬНЕ ЖИТТЯ ЛЮДИНИ Урок 37 . Соціальна структура суспільства Мета: розкрити поняття “соціальна структура суспільства”; виховувати повагу до представників різних соціальних груп суспільства;...
Природа як сукупність об’єктивних умов існування людства та об’єкт знання і пізнання Розділ V. ЛЮДИНА І ПРИРОДА Уроки 32-33 . Природа як сукупність об’єктивних умов існування людства та об’єкт знання і пізнання Мета: створити в учнів власне...
Роль природно-історичного середовища у формуванні та розвитку людини. природні, соціокультурні та духовні виміри людського життя Розділ І. ФЕНОМЕН ЛЮДСЬКОГО ЖИТТЯ Урок 3 . Роль природно-історичного середовища у формуванні та розвитку людини. природні, соціокультурні та духовні виміри людського життя Мета: визначити...
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В ГОСТЯХ. ПРАВИЛА ГОСТИННОСТІ Урок 11. ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В ГОСТЯХ. ПРАВИЛА ГОСТИННОСТІ Мета: продовжити формувати уявлення учнів про показники культури людини, про культуру поведінки у гостях, за столом; учити...
Культура взаємин у сім’ї Мета. Ознайомити учнів з основними нормами поведінки, відносинами та обов’язками в сім’ї; дати уявлення про вплив поведінки та відносин у сім’ї на здоров’я їх членів,...
Узагальнення знань за темою “Політичні засади людського існування” Розділ VII. ПОЛІТИЧНІ ЗАСАДИ ЛЮДСЬКОГО ІСНУВАННЯ Урок 51 . Узагальнення знань за темою “Політичні засади людського існування” Мета: перевірити знання учнів з теми, виховувати самостійність...
Внесок кожної людини у справу збереження природних багатств Мета. Розглянути наслідки забруднення довкілля для життя і здоров’я людини. Розвивати вміння учнів визначати способи збереження природного середовища, виховувати бережливе ставлення до природніх багатств. Обладнання....
Вступ до курсу “людина і світ” СИСТЕМА УРОКІВ Урок 1. Вступ до курсу “людина і світ” Мета: розкрити основні завдання курсу, дати уявлення про його роль у формуванні світогляду людини; ознайомити...
Узагальнення знань за темою “Людина і природа” Розділ V. ЛЮДИНА І ПРИРОДА Урок 35 . Узагальнення знань за темою “Людина і природа” Мета: повторити, закріпити та узагальнити вивчений матеріал; розвивати навички та...
Уникання конфліктів Мета. Вчити дітей знаходити способи уникнення конфліктів або мирного їх розв’язання; виховувати порозуміння і терпимість один до одного; виховувати любов та повагу до батьків, рідних,...
ТУРБОТА КОЖНОГО ПРО ІСТОРИЧНУ ТА КУЛЬТУРНУ СПАДЩИНУ Урок 20. ТУРБОТА КОЖНОГО ПРО ІСТОРИЧНУ ТА КУЛЬТУРНУ СПАДЩИНУ Мета: розширити уявлення учнів про історичну та культурну спадщину; розвивати пізнавальну активність учнів; вчити виявляти турботу...
ТУРБОТА КОЖНОГО ПРО ДОВКІЛЛЯ. Я І ПРИРОДА. Я І ДОВКІЛЛЯ Урок 19. ТУРБОТА КОЖНОГО ПРО ДОВКІЛЛЯ. Я І ПРИРОДА. Я І ДОВКІЛЛЯ Мета: вчити учнів аналізувати свої вчинки і вчинки оточення, виявляти турботу про довкілля;...
Основні символи держави Мета: Виховувати патріотичні почуття, повагу до символів держави. Сприяти формуванню національної свідомості; розширити й уточнити знання учнів про Україну як незалежну державу, про державні символи....
Історичність культури. Спадкоємність, традиції і новаторство в культурі Розділ VIII. ЛЮДИНА І КУЛЬТУРА Урок 55 . Історичність культури. Спадкоємність, традиції і новаторство в культурі Мета: сформувати поняття “традиції”, “звичаї”, “інновації”, “новаторство”; розкрити сутність...
ВЧИМОСЯ БУТИ КУЛЬТУРНИМИ У СПІЛКУВАННІ, МОВЛЕННІ, ЗОВНІШНОСТІ Урок 10. ВЧИМОСЯ БУТИ КУЛЬТУРНИМИ У СПІЛКУВАННІ, МОВЛЕННІ, ЗОВНІШНОСТІ Мета: показати учням необхідність виконання правил культурної поведінки; вчити встановлювати зв’язки між конкретними вчинками і ставленням...
Співвідношення духовного і тілесного. Поняття “дух”, “душа”, “духовність” Розділ III. ДУХОВНЕ ЖИТТЯ І ДУХОВНІСТЬ ЛЮДИНИ Урок 14 . Співвідношення духовного і тілесного. Поняття “дух”, “душа”, “духовність” Мета: сформувати в учнів уявлення про співвідношення...
Свідомість і праця. Спілкування і мова Розділ IV. СВІДОМІСТЬ І ПІЗНАННЯ Урок 24 . Свідомість і праця. Спілкування і мова Мета: визначити роль праці у формуванні свідомості та її роль у...
Сутність людини та сенс людського життя Розділ І. ФЕНОМЕН ЛЮДСЬКОГО ЖИТТЯ Урок 4 . Сутність людини та сенс людського життя Мета: з’ясувати сутність людини у різних вимірах; розкрити поняття про сенс...
НАПОЛЕГЛИВІСТЬ Урок 7. НАПОЛЕГЛИВІСТЬ – ВАЖЛИВА РИСА ХАРАКТЕРУ ЛЮДИНИ Мета: розповісти учням про значення наполегливості у досягненні успіхів; розвивати уяву, творчість, мислення, віру в свої сили;...