Ритмічне рондо, використання у вправі. Робота над піснею “Шкільна стежина”. Слухання музики. Л. ван Бетховен. Симфонія № 5. Тематичне опитування

6 КЛАС

Тема 1. Музика як мова почуттів

Урок 8

Тема уроку. Ритмічне рондо, використання у вправі. Робота над піснею “Шкільна стежина”.

Слухання музики. Л. ван Бетховен. Симфонія № 5. Тематичне опитування

Мета уроку: дати дітям поняття “рондо”, використати у ритмічній вправі; розвивати вокально-хорові навички та музично-ритмічний слух; виховувати інтерес до класичної музики.

Тип уроку: підсумковий.

Обладнання: магнітофон, аудіо-записи, портрет Л. ван Бетховена, фортепіано.

Хід уроку

I.

Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми.

II. Розспівування.

1.

 Ритмічне рондо, використання у вправі. Робота над піснею Шкільна стежина. Слухання музики. Л. ван Бетховен. Симфонія № 5. Тематичне опитування

2.

 Ритмічне рондо, використання у вправі. Робота над піснею Шкільна стежина. Слухання музики. Л. ван Бетховен. Симфонія № 5. Тематичне опитування

3. Спів вправ на дикцію.

III. Пояснення нового матеріалу.

Діти, на минулому уроці ми слухали “Менует” Л. ван Бетховена. Це плавний, граціозний французький танець. Ми говорили, що він є одноголосим твором, але ми не звернули увагу, що він написаний у формі рондо. Що таке рондо? Саме це слово означає коло, тобто тут головна тема повторюється кілька разів і чергується. Ось послухайте і зверніть увагу.

(Діти слухають Менует).

Після

слухання учні визначають, що в цій темі три частини, і записують її буквене позначення: АБА.

Отже, головна тема (награю) повторюється кілька разів і чергується з проміжними епізодами, які є контрастними щодо головної теми. Тепер визначимося, що ж таке рондо.

Рондо – це музична форма, що утворилась при багаторазовому повторенні головної теми, яка чергується з різними за змістом проміжними частинами (епізодами).

(Діти повторно слухають “Менует”).

IV. Повторення вивчених пісень.

На уроці ми повторимо з вами всі вивчені пісні, а саме “Хлоп’ятка і дівчатка” А. Островського, українську народну пісню “Вийшли в поле косарі”, “Колискова майбуття” В. Дроботенка, та попрацюємо над піснею В. Мураделі “Шкільна стежина”. (При опрацюванні пісні звертаю увагу дітей на жвавий характер музики, тому її слід співати легко і весело). Бажаючих опитую на оцінку. При оцінюванні даю додаткові запитання:

1. Яку музику називають симфонічною?

2. Що таке фуга?

3. Чим відрізняється фуга від прелюдії?

4. Пригадайте форму рондо.

5. Для чого служить ліга та фермата?

6. Що таке такт і затакт?

7. Які ви знаєте знаки альтерації?

V. Слухання музики.

Сьогодні ми послухаємо ще один твір, який стане кульмінаційною вершиною даної теми – це П’ята симфонія Л. ван Бетховена.

1. Розповідь.

Бетховену не виповнилося ще й 30 років, коли він почав глухнути. Хвороба прогресувала, проте Бетховен не здався, він боровся з глухотою, з усіма іншими незгодами і писав музику. Він житиме, щоб розповісти людям про страждання та його подолання. Так мужність, любов до людей допомогли Бетховену створити музику, яка стала безсмертною, яка з кожним новим поколінням дедалі глибше входить у життя багатьох людей. Девіз П’ятої симфонії такий: “Нерезі боротьбу – до перемоги”.

Послухайте, діти, уважно І частину і зверніть увагу на вступ, який склад їсться з чотирьох звуків. “Так доля стукає у двері”, – сказав Бетховен. Це символ зусиль людини у подоланні ударів долі.

 Ритмічне рондо, використання у вправі. Робота над піснею Шкільна стежина. Слухання музики. Л. ван Бетховен. Симфонія № 5. Тематичне опитування

2. Діти слухають твір і характеризують.

3. Відповіді на запитання:

– Які почуття передав композитор у своєму творі?

– Які у вас виникли почуття під час слухання музики?

– Які особливості оркестрового звучання?

– Як звучать тут побічні партії, чи контрастні вони до головної? (Тема побічної партії контрастна до головної, мажорна і більш наспімо, а кінець експозиції звучить як утвердження героїчного образу).

VI. Підсумок уроку.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Ритмічне рондо, використання у вправі. Робота над піснею “Шкільна стежина”. Слухання музики. Л. ван Бетховен. Симфонія № 5. Тематичне опитування - Плани-конспекти уроків по музиці


Ритмічне рондо, використання у вправі. Робота над піснею “Шкільна стежина”. Слухання музики. Л. ван Бетховен. Симфонія № 5. Тематичне опитування