Тип уроку: урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язування задач.
Мета: узагальнити вивчений навчальний матеріал розділу “Механічна робота та енергія”, підготувати учнів до контрольної роботи, скоригувати знання учнів з теми.
Обладнання та наочність: картки із задачами для розв’язування на уроці або задачник.
Відеофрагмент:________________________________
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Запитання для фронтального
– Що називається механічною роботою? Як вона обчислюється?
– Що називають потужністю? Як вона обчислюється?
– Що називають енергією?
– Що називають кінетичною енергією? Як вона обчислюється?
– Що називають потенціальною енергією? Як вона обчислюється?
– Як формулюється закон збереження повної механічної енергії?
– Як формулюється закон збереження енергії?
– Як записати математично умову рівноваги важеля?
– Як обчислюється ККД механізму?
– Як формулюється “золоте правило механіки”?
IV. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
1.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
2. Яка робота виконується за рівномірного підйому в озері з глибини 6 м до поверхні мармурової колони масою 7,8 кг? Опір води не враховувати.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
3. Яку потужність має насос, якщо на висоту 5 м за 2 хвилини він зможе подати 500 л води?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
4. Тіло кинули вертикально вгору зі швидкістю 15 м/c. На яку максимальну висоту підніметься тіло?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
5. Вантаж рівномірно піднімають за допомогою рухомого блоку, ККД якого дорівнює 80 %, прикладаючи силу 800 Н до вільного кінця мотузки. Знайти масу вантажу.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
6. До короткого плеча важеля підвісили вантаж масою 100 кг. Для його підйому до довгого плеча приклали силу 250 Н. Вантаж підняли на висоту 8 см, причому точка прикладання сили опустилася на 0,4 м. Чому дорівнює ККД важеля?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Завдання за підручником: повторити §§ 39-42; виконати письмово завдання для самоперевірки за розділом 4 (від 1 по 19 включно) на стор. 258-259 підручника
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Завдання за задачником:
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Додаткове завдання: підготуватися до контрольної роботи
_____________________________________________________
_____________________________________________________