Тип уроку: урок формування навичок розв’язування задач. Поточний контроль знань.
Мета: формувати вміння розв’язувати задачі: аналізувати умову, грамотно оформлювати задачі, робити необхідні креслення; провести поточний контроль знань учнів з метою подальшої корекції.
Обладнання та наочність: картки або збірники із задачами.
Відеофрагмент:________________________________
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Запитання для фронтального опитування
–
– Який рух називають нерівномірним?
– Який фізичний смисл швидкості руху тіла?
– Що називають середньою швидкістю нерівномірного руху?
IV. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
1. Автомобіль за 30 хвилин проїхав 36 км. За який час він проїде 1500 м, якщо рухатиметься з тією ж швидкістю?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
2. Перші 200 м автомобіль проїхав зі швидкістю 72 км/год, а наступні 1,2 км – зі швидкістю 15 м/с. Чому дорівнює середня швидкість руху?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
3.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
V. САМОСТІЙНА РОБОТА № 2
Варіант 1
1. За перші 3 хвилини руху тіло проїхало 1,8 км, а протягом наступних 20 с тіло проїхало 200 м. Чому дорівнює середня швидкість руху? (4 бали)
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
2. Швидкість руху тіла на першій третині шляху у 2 рази більша, ніж на решті шляху. Середня швидкість на всьому шляху дорівнює 54 км/год. Чому дорівнює швидкість руху тіла на другій частині шляху? (8 балів)
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Варіант 2
1. За перші 40 секунд руху тіло проїхало 300 м, а протягом наступних 4 хвилин тіло проїхало 1,1 км. Чому дорівнює середня швидкість руху? (4 бали)
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
2. Потяг проїхав 2/3 шляху зі швидкістю 96 км/год. З якою швидкістю потяг рухався другою частиною шляху, якщо середня швидкість на всьому шляху становила 72 км/год? (8 балів)
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Завдання за підручником: повторити §§ 8-12; розв’язати вправу 8 письмово
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Завдання за задачником: №№ 7.39, 7.40
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Додаткове завдання:
_____________________________________________________
_____________________________________________________