Тип уроку: урок формування навичок розв’язування задач. Поточний контроль знань.
Мета: формувати вміння розв’язувати задачі: аналізувати умову, грамотно оформлювати задачі, робити необхідні креслення; здійснити поточний контроль знань учнів з метою корекції.
Обладнання та наочність: картки або збірники задач.
Відеофрагмент:________________________________
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Запитання для фронтального опитування
– Як обчислюють
– Як обчислюють потужність?
– Як обчислюють кінетичну енергію тіла, що рухається?
– Як обчислюють потенціальну енергію талі, піднятого над поверхнею Землі?
– Як обчислюють потенціальну енергію пружно деформованого тіла?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
IV. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
1. Яка робота виконується під час підйому з дна озера глибиною 6 м каміння масою 7 кг і об’ємом 2 дм3 ? Опір води не враховувати.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
2.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
3. За який час за допомогою насоса потужністю 2 кВт можна підняти 2500 л води на висоту 50 м?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
V. САМОСТІЙНА РОБОТА № 4
Варіант 1
1. Два літаки, що мають однакову масу, летять на однаковій висоті зі швидкостями 1000 та 800 км/год. Порівняйте потенціальні енергії літаків. (1 бал)
_____________________________________________________
_____________________________________________________
2. Яку кінетичну енергію має автомобіль масою 3 т, що рухається зі швидкістю 90 км/год? (2 бали)
_____________________________________________________
_____________________________________________________
3. Потужність насоса дорівнює 1,5 кВт. Який об’єм води він може підняти на висоту 100 м за 5 хвилин? (4 бали)
_____________________________________________________
_____________________________________________________
4. Тіло кинули вертикально вгору з початковою швидкістю 10 м/c. На якій висоті кінетична енергія дорівнює потенціальній? (5 балів)
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Варіант 2
1. На будівельному майданчику два однакових бетонних блоки було підняте на висоту 12 м (перший блок) і 18 м (другий блок). Порівняйте потенціальні енергії відносно поверхні землі піднятих блоків. (1 бал)
_____________________________________________________
_____________________________________________________
2. Яку кінетичну енергію має літак масою 120 т, який рухається зі швидкістю 720 км/год? (2 бали)
_____________________________________________________
_____________________________________________________
3. На гідроелектростанції щохвилини з висоти 40 м падає 800 м3 води. Обчисліть потужність цього потоку води. (4 бали)
_____________________________________________________
_____________________________________________________
4. Тіло вільно падає з висоти 60 м. На якій висоті кінетична енергія тіла буде у два рази більшою за потенціальну? (5 балів)
_____________________________________________________
_____________________________________________________
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
_____________________________________________________
_____________________________________________________
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Завдання за підручником: повторити §§ 34-38; розв’язати вправу 37 письмово
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Завдання за задачником:
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Додаткове завдання: №№ 23.40, 23.42
_____________________________________________________
_____________________________________________________