Мета: вправляти учнів у застосуванні випадків табличного ділення на 3 під час розв’язування прикладів і задач; вчити розв’язувати задачі з буквеними даними; закріпити навички додавання і віднімання в межах 100; виховувати активність, уважність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 113, завдання 672; 673)
Завдання 672
– Прочитайте вирази та їх значення.
Завдання 673
– Скільки всього помилок зробив Незнайко у листі?
2. Гра “Продовжуй!”
Учитель
3. Усна лічба
1) Робота за таблицею.
Ділене | 15 | 14 | 10 | ||
Дільник | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Частка | 4 | 9 | 2 | 8 |
2) Усне розв’язування задач.
– У пакети розсипали 24 кг борошна, по 3 кг у кожний. Скільки вийшло пакетів борошна?
–
– Кравець з 18 м тканини зшив сукні, витрачаючи на одну сукню 3 м. Скільки всього суконь зшив кравець?
– Кравець з 15 м тканини зшив 3 сукні. Скільки метрів тканини він витрачав на одну сукню?
– Для роботи в шкільному саду всіх учнів класу розподілили на 3 групи. У кожній групі виявилося по 5 дівчаток і 3 хлопчики. Скільки в класі дівчаток? Скільки в класі хлопчиків? Скільки всього учнів у класі?
4. Хвилинка каліграфії
– Спишіть числа, які діляться на 3.
6; 20; 12; 63; 2; 42; 84; 21; 72.
5. Математичний диктант
– Добуток чисел 3 і 2 зменшити на 2.
– Суму чисел 12 і 6 поділити на 2.
– Різницю чисел 20 і 18 помножити на 8.
– Добуток чисел 3 і 6 збільшити на 4.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми повторимо вивчені таблиці множення і ділення.
IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 114)
Завдання 674. Робота в групах Усне виконання завдання.
Завдання 675
Письмове виконання завдання за зразком з коментуванням. Один учень працює біля дошки, решта – у зошитах.
Завдання 676; 677
Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз. Один учень записує умову і розв’язує задачу.
Завдання 678. Робота в парах
Учні знаходять значення виразу зі змінною.
Завдання 679. Колективне опрацювання матеріалу Учні читають розв’язання задач з буквеними даними.
Завдання 680. Колективне розв’язування задачі Аналіз умови задачі, запис розв’язання і пояснення.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Самостійна робота
2. Гра “Віконечка”
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв’язування логічної задачі
Валя, Марійка, Оленка і Наталя зірвали 4 різні квітки: дзвоник, ромашку, волошку і троянду. На запитання, хто яку квітку зірвав, дівчатка, жартома, відповіли таким чином, що у кожній відповіді одна частина істинна, а друга – хибна. Відповіді дівчаток:
“Оленка зірвала ромашку, Наталя – волошку”.
“Оленка зірвала дзвоник, Марійка – ромашку”.
“Валя зірвала ромашку, Наталя – троянду”.
Хто яку квітка зірвав?
Відповідь. Якщо Оленка зірвала ромашку, то в другому випадку вона не могла зірвати дзвоник, але тоді Марійка не могла зірвати ромашку, адже обидві відповіді будуть помилковими. Отже, Наталя зірвала троянду, Валя – ромашку, Оленка – дзвоник, Марійка – волошку.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 114, завдання 681; 682.